Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Microwaves I

Dersin Kodu : EEE443

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TURGUT İKİZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başaran öğrenci:
Mikrodalga devre elemanlarını tanır
Mikrodalga devre elemanlarının s-parametrelerini kullanarak simülasyonunu yapar
Mikrodalga devrelerde maxsimum güç iletimi için emedans uyumluluğunu sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İletim hatlarını ve ilgili parametrelerini tanıtmak. Empedans uyumluluğunu ve Smith abağını kavratmak. Dalga rehberlerini ve mikrodalga devre bileşenlerini kavratmak. S-parametrelerini kullanarak mikrodalga devrelerinin analizlerini tanıtmak.

Dersin İçeriği : Transmisyon hatlarının modellenmesi ve parametrelerinin belirlenmesi. Empedans uyumluluğu için metotlar. Silindirik ve dikdörtgen biçimli dalga rehberlerinde yayılım. Mikrodalga devre elemanları. Mikrodalga devrelerinin s-parametreleri kullanılarak analizleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Düzlemsel elektromanyetik dalgaların tekrarı Electromanyetik dalgalar dersinin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma, simülasyon
2 Transmisyon hatlarına ilişkin eşitlikler ve çözümleri. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
3 Yansıma ve transmisyon katsayıları. Duran dalga ve duran dalga oranı. Hat empedansı ve admittansı. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma, simülasyon
4 Smith abağı ve uygulamaları. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
5 Empedans uyumluluğu; Tek saplama ve çift saplama metodları. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
6 Smith abağının empedans uyunluluğu için uygulamaları. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
7 Ara sınav Önceki bütün derslerin gözden geçirilmesi Yazılı sınav
8 Silindirik ve dikdörtgen şekilli dalga rehberlerinde yayılım; TE, TM ve TEM modları. Koaksiyel kabloda yayılımın gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
9 S-parametreleri. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
10 Mikrodalga bileşenleri; dikdörtgen ve silindirik boşluk rezonatörleri. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
11 Mikrodalga hibrit devreler. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
12 Microdalga devre bileşenlerinin s-parametreleri ile simülasyonları. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
13 Dalgarehberi tee bağlantıları; hibrid tee, köşeler, büklümler ve kıvrımlar. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
14 Sirkülatörler ve izolatörler, hibrid kuplörler. Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
15 Güvenlik standartları, İnsan dokularının elektriksel özellikleri, Mikrodalganın biyolojik etkileri Önceki dersin gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma
16/17 Final sınavı Önceki bütün derslerin gözden geçirilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Microwave Devices and Circuits, Samuel Y. LIAO, Prentice-Hall
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 5
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 5
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 5
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 5
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 3
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 3
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 3
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 6 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5