|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Microwaves I |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE443 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TURGUT İKİZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başaran öğrenci: Mikrodalga devre elemanlarını tanır Mikrodalga devre elemanlarının s-parametrelerini kullanarak simülasyonunu yapar Mikrodalga devrelerde maxsimum güç iletimi için emedans uyumluluğunu sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İletim hatlarını ve ilgili parametrelerini tanıtmak. Empedans uyumluluğunu ve Smith abağını kavratmak. Dalga rehberlerini ve mikrodalga devre bileşenlerini kavratmak. S-parametrelerini kullanarak mikrodalga devrelerinin analizlerini tanıtmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Transmisyon hatlarının modellenmesi ve parametrelerinin belirlenmesi. Empedans uyumluluğu için metotlar. Silindirik ve dikdörtgen biçimli dalga rehberlerinde yayılım. Mikrodalga devre elemanları. Mikrodalga devrelerinin s-parametreleri kullanılarak analizleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düzlemsel elektromanyetik dalgaların tekrarı |
Electromanyetik dalgalar dersinin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, simülasyon |
|
2 |
Transmisyon hatlarına ilişkin eşitlikler ve çözümleri. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Yansıma ve transmisyon katsayıları. Duran dalga ve duran dalga oranı. Hat empedansı ve admittansı. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, simülasyon |
|
4 |
Smith abağı ve uygulamaları. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Empedans uyumluluğu; Tek saplama ve çift saplama metodları. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Smith abağının empedans uyunluluğu için uygulamaları. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
Önceki bütün derslerin gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
8 |
Silindirik ve dikdörtgen şekilli dalga rehberlerinde yayılım; TE, TM ve TEM modları. |
Koaksiyel kabloda yayılımın gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
9 |
S-parametreleri. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Mikrodalga bileşenleri; dikdörtgen ve silindirik boşluk rezonatörleri. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Mikrodalga hibrit devreler. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Microdalga devre bileşenlerinin s-parametreleri ile simülasyonları. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Dalgarehberi tee bağlantıları; hibrid tee, köşeler, büklümler ve kıvrımlar. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Sirkülatörler ve izolatörler, hibrid kuplörler. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Güvenlik standartları, İnsan dokularının elektriksel özellikleri, Mikrodalganın biyolojik etkileri |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önceki bütün derslerin gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Microwave Devices and Circuits, Samuel Y. LIAO, Prentice-Hall
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
5 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
5 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
2 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
3 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
6 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|