|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antennas And Propagation I |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE441 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Basit antenler için anten parametreleri hesaplama yeteneği. İhtiyaçlara uyacak doğru anten seçmek için temel anten parametrelerinin nasıl kullanacağını öğrenme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir dönüşüm unsuru olarak güdümlü ve güdümsüz dalgaları ve anteni anlamak. Temel anten parametreleri. Anten dizileri temelleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel anten parametreleri: Yakın alan, uzak alan, radyasyon desen, güç yoğunluğu, direktivite, kazanç, anten verimliliği, giriş empedansı, bant genişliği, polarizasyon, kuramsal esasları: Vektör potansiyeller, homojen olmayan vektör potansiyeli dalga denklemi, ikilik teoremi, karşılıklılık teoremi , Tel antenler: Sonsuz dipol, küçük dipol, sonlu uzunlukta dipol, kutuplar, döngü antenler, Kutuplaşma, seyahat Dalgalar ve Daimi Dalgalar, amortisör, arabirimleri, Anten dizileri de Düzlem Dalgalar: İki element dizi, N-elemanlı doğrusal dizi, düzlemsel diziler, aşamalı diziler, desen sentezi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel anten parametreleri |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
2 |
Yakın alan, uzak alan |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
3 |
Radyasyon deseni |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
4 |
Güç yoğunluğu |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
5 |
Direktivite |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
6 |
Kazanç,anten verimliliği |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
7 |
Giriş empedansı |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
8 |
Ara Sınav |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
9 |
Bant genişliği |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
10 |
Polarizasyon |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
11 |
Kuramsal esasları: Vektör potansiyeller, homojen olmayan vektör potansiyeli dalga denklemi, ikilik teoremi, karşılıklılık teoremi |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
12 |
Tel antenler: Sonsuz dipol, küçük dipol, sonlu uzunlukta dipol, kutuplar, döngü antenler |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
13 |
Polarizasyon, Gezen Dalgalar ve Duran Dalgalar |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
14 |
Anten dizileri: İki element dizi, N-elemanlı
doğrusal dizi, düzlemsel diziler, aşamalı diziler, desen sentezi |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
15 |
Tekrar |
Elektromagnetik Dalgalar Dersini almak |
Ders ve Proje |
|
16/17 |
Arayıl Sonu Sınavı |
yok |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Konstantin A. Balanis, Anten Teorisi, Analiz ve Tasarım
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
yok
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
5 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
5 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
4 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
4 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
5 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
5 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
5 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
5 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
2 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|