|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Microprocessors |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ULUS ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersten başarılı olan bir öğrenci:
Mikroişlemci mimarisini kavrar, Mikroişlemci adresleme yöntemlerini tanır,
Mikroişlemci çevre birimlerini tanır ve kullanır,
Algoritma geliştirir, bu algoritmaları assembly ve makine dillerini kullanarak yazılıma dönüştürür.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel mikroişlemci mimari alt yapılarının tanıtılması. Mimariye dayalı adresleme yöntemlerini kullanarak Assembly ve makine dillerinde programlama yeteneğinin kazandırılması.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikroişlemcilerin tarihçesi. Mikroişlemcilerin yapısı ve mimarisi. Sayı sistemleri ve dönüşümler. Adresleme modları. Veri transfer komutları. Aritmetik ve lojik komutlar. Program kontrol komutları. Bayrak yazmacı ve kullanımı. Mikroişlemcinin programlanması. Alt programlar. Yığın veri yapısı. Makine dili. Kesmeler. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikroişlemcilerin tarihçesi |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Mikroişlemcilerin yapısı ve mimarisi |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
3 |
Sayı sistemleri ve dönüşümler |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
4 |
Adresleme modları |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
5 |
Veri transfer komutları, |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
6 |
Aritmetik ve lojik komutlar |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
7 |
Ara sınav |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
8 |
Program kontrol komutları |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
9 |
Bayrak yazmacı ve kullanımı |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
10 |
Mikroişlemcinin programlanması |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
11 |
Alt programlar, yığın veri yapısı |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
12 |
Makine dili |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
13 |
Kesmeler |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma, Laboratuar çalışması |
|
14 |
Genel tekrar |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Genel tekrar |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Önceki konunun gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The Intel Microprocessors, Barry B. Brey, Prentice Hall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
1 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
3 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
5 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
2 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
1 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
1 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 121 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|