Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Digital Signal Processing |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE409 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ayrık zamanlı işaret ve sistemleri zaman ve frekans düzleminde tanımlayabilir ve analiz edebilir. Ayrık zamanlı işaret ve sistemlerinin analizini yapmak için sayısal işaret işleme yöntemlerini uygular. Ayrık zamanlı sistemlerinin tasarımını yapmak için sayısal işaret işleme yöntemlerini uygular. Sayısal süzgeçleri tasarlar ve uygular. Sayısal işaret işleme problemlerini Matlab kullanarak çözer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sayısal (ayrık) işaret ve sistemlerin analizi ve temsilinde kullanılan yöntemler ve araçlar öğretilmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Örnekleme ve yeniden oluşturma. Ayrık zamanlı işaretler ve sistemlere giriş. Doğrusal zamanla değişmeyen (LTI) sistemler; konvolüsyon toplamı. Ayrık dönüşümler; DFT, FFT, DCT, DST. Z-dönüşümü ve uygulamaları. Dönüşüm düzleminde LTI sistemlerin analizi. Sonlu dürtü cevabı olan süzgeçlerin tasarımı. Sonsuz dürtü cevabı olan süzgeçlerin tasarımı. Sayısal İşaret İşlemcileri. Sayısal işaret işleme uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik mühendisliği bölüm binası derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örnekleme ve yeniden oluşturma. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
2 |
Ayrık zamanlı işaretler ve sistemler: sınıflama ve özellikler. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
3 |
Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler: konvolüsyon toplamı. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
4 |
Sabit katsayılı doğrusal fark denklemleri ile tanımlanan "LTI-causal" sistemler. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
5 |
Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
6 |
Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST (devam). I. Ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
7 |
Z-dönüşümü ve uygulamaları. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
8 |
I. yarıyıl sınavı. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Z-dönüşümü ve uygulamaları (devam). |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
10 |
LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
11 |
LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi (devam). |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
12 |
II. yarıyıl sınavı. Sonlu dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı. II. Ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Yazılı sınav. Anlatım. |
|
13 |
Sonsuz dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı. III. Ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
14 |
Sayısal Sinyal İşlemcileri. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
15 |
Sayısal sinyal işleme uygulamaları. IV. Ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Yazılı sınav. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
4 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
4 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
4 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
0 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
0 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|