|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Linear İntegrated Circuits |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE325 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akım Aynalarının karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını kavramak Fark yükselteclerinin yapılarını, çalışmasını, sınırlandırmalarını kavramak Çıkış ve Güç katlarınının yapısını, çalışmasını, sınırlandırmalarını kavramak Op-Amp´ın çalışması ve sınırlandırmalarını anlamak Op-amp uygulamarını anlamak Tümleşik yapıları kullanarak analog devre uygulamaları tasarlama Analog devreleri laboratuvar ortamında kurmak, Teorik ve deneysel sonuçları karşılaştırmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tümleşik devre blokları akım aynaları, fark yükselteçleri, çıkış katları ve işlemsel kuvvetlendiricilerin çalışmasını, karakteristiklerini ve sınırlandırmalarını anlamak, Doğrusal ve doğrusal olmayan Op-Amp ve OTA devre uygulamalarının analizini ve tasarımını yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tümdevre yapıısı:: Akım aynaları, aktif yüklü devreler, Fark yükselteçleri, çok katlı yükselteçler, İşlemsel kuvvetlendiriciler (Op-Amp), OTA, Analog tümdevrelerin ideal olmayan etkileri: offset voltajı, giriş bias akımı, frekans yanıtı, CMRR. Tümdevre uygulamaları ve tasarım: Geribesleme, aktif süzgeçler, güç yükselteçleri, voltaj regülatörleri,.. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri ve Elektronik Devre Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tümleşik Devre besleme tekniği |
|
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
2 |
BJT ve FET Akım Aynaları, Pspice genel tekrar ve Laboratuvar cihazlarının tanıtılması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
3 |
BJT Fark Yükselteçleri ve çok katlı yükselteçler, Lab. Uygulama: Akım Aynaları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
4 |
FET Fark Yükselteçleri ve çok katlı yükselteçler, Lab Uygulama: BJT Fark Yükselteçleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
5 |
Basit Op-Amp yapıları, Lab Uygulama: FET Fark Yükselteçleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
6 |
Dogrusal Op-Amp Devreleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
7 |
Konu tekrarı |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Ara sınav için hazırlık |
Sunum ve interaktif ders |
|
9 |
Doğrusal olmayan Op-Amp devreleri, Lab Uygulama: Op-Amp Uygulamaları |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
10 |
Tümleşik devre elemanları kullanarak tasarım |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
11 |
Tümleşik devre elemanları kullanarak tasarım, Lab Uygulama: Tümleşik devre uygulaması |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
12 |
Güç yükselteçleri ve çıkış katları, Lab Uygulama: Aktif Filtre |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
13 |
Geribesleme ve stabilite, Lab Uygulama: Güç yükselteçleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
14 |
Tümleşik Gerilim regülatörleri, Lab Uygulama: Tümleşik gerilim regülatörleri |
Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
15 |
Yarı yıl sınavı için konu tekrarı |
Yarıyıl sınav için hazırlık |
Sunu ve Anlatım, Laboratuar çalışması |
|
16/17 |
Yarıyıl sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Electronics Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
Microelectronics Circuit Analysis and Design-D.A. Neamen
Electronics a-text lab manual - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Microelectronic Circuits – Sedra & Smith
Microelectronic Circuit Design – Jeager
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|