Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Electromagnetic Waves

Dersin Kodu : EEE323

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektromanyetik dalga fenomeni anlamak
Bir elektromanyetik dalga sorunun araştırılması için Maxwell denklemleri dayalı teorik modellerin önemini anlamak
Tek tip düzlemsel dalgaların yansıma ve iletimini çözme ve sonsuz düzlemsel arayüz ve dikdörtgen dalga kılavuzlarında ortalama güç hesaplama yeteneği

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tüm elektrikli veya elektronik sistemlerinin analizi, çalışma frekansına bağlı olarak akım ve gerilim çift veya elektrik alan ve manyetik alan çiftinin enerji yayılmasını düşünüp anlamak. Matematiksel olarak yüksek frekanslı elektromanyetik problemleri analiz yeteneği öğrencilerin yüksek sınıflarında sistemlerin analitik davranışlarını anlamayı sağlayacaktır.

Dersin İçeriği : Maxwell denklemleri, Bünye Denklemleri, Alan Teorisi ve Devre Teorisinin karşılaştırılması , Dalga Denklemi, D´Alembert Çözüm, Zaman-Harmonik Elektromanyetik Dalgalar, dağılımları, Sınır Koşulları, Güç ve Enerji İlişkileri, Faz Hızı ve Grup Hızı, Vektör ve Skaler Potansiyelleri, Düzlem dalgalar, Yansıma ve Kırılma, Polarizasyon,gezici dalgalar ve duran dalgalar, İletim Hatları, Sonlandırılmış Düzgün İletim Hattı, Yönlü Bareller ve Çeyrek Dalga Transformers, Dalga Kılavuzları ve Rezonatörler, Hollow Dikdörtgen Dalga, Boşluk Rezonatörler, Fiber Optik, Temel Anten Parametreleri, Basit Radyatörler, Daimi Radar Denklemi: Friss Formül.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Maxwell Denklemleri Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
2 Bünye Denklemleri Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
3 Alan Teorisive Devre Teorisinin karşılaştırılması Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
4 Dalga Denklemi Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
5 D’Alembert Çözümü Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
6 Zaman-Harmonik Elektromanyetik Dalgalar, Dağılımları Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
7 Sınır Koşulları, Güç ve Enerji İlişkileri Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
8 Ara Sınav Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
9 Faz Hızı ve Grup Hızı Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
10 Vektör ve Skaler Potansiyeller Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
11 Düzlem Dalgalar, Yansıma ve Kırılma Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
12 Polarizasyon, gezici dalgalar ve duran dalgalar, İletim Hatları, Sonlandırılmış Düzgün İletim Hattı Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
13 Yönlü Bareller ve Çeyrek Dalga Transformers, Dalga Kılavuzları ve Rezonatörler, Hollow Dikdörtgen Dalga, Boşluk Rezonatörler, Fiber Optik Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
14 Temel Anten Parametreleri, Basit Radyatörler, Daimi Radar Denklemi: Friss Formül Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
15 Tekrar Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak Ders, Proje ve Ödev
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı yok Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  John Krauss, Mithat İidemen ve Alinur Büyükaksoy ´ un kitapları
Diğer Kaynaklar  yok


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 4
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 4
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 4
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 4
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 3
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 3
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 5
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 5
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4