|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electromagnetic Waves |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE323 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektromanyetik dalga fenomeni anlamak Bir elektromanyetik dalga sorunun araştırılması için Maxwell denklemleri dayalı teorik modellerin önemini anlamak Tek tip düzlemsel dalgaların yansıma ve iletimini çözme ve sonsuz düzlemsel arayüz ve dikdörtgen dalga kılavuzlarında ortalama güç hesaplama yeteneği
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm elektrikli veya elektronik sistemlerinin analizi, çalışma frekansına bağlı olarak akım ve gerilim çift veya elektrik alan ve manyetik alan çiftinin enerji yayılmasını düşünüp anlamak. Matematiksel olarak yüksek frekanslı elektromanyetik problemleri analiz yeteneği öğrencilerin yüksek sınıflarında sistemlerin analitik davranışlarını anlamayı sağlayacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Maxwell denklemleri, Bünye Denklemleri, Alan Teorisi ve Devre Teorisinin karşılaştırılması , Dalga Denklemi, D´Alembert Çözüm, Zaman-Harmonik Elektromanyetik Dalgalar, dağılımları, Sınır Koşulları, Güç ve Enerji İlişkileri, Faz Hızı ve Grup Hızı, Vektör ve Skaler Potansiyelleri, Düzlem dalgalar, Yansıma ve Kırılma, Polarizasyon,gezici dalgalar ve duran dalgalar, İletim Hatları, Sonlandırılmış Düzgün İletim Hattı, Yönlü Bareller ve Çeyrek Dalga Transformers, Dalga Kılavuzları ve Rezonatörler, Hollow Dikdörtgen Dalga, Boşluk Rezonatörler, Fiber Optik, Temel Anten Parametreleri, Basit Radyatörler, Daimi Radar Denklemi: Friss Formül. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maxwell Denklemleri |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
2 |
Bünye Denklemleri |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
3 |
Alan Teorisive Devre Teorisinin karşılaştırılması |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
4 |
Dalga Denklemi |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
5 |
D’Alembert Çözümü |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
6 |
Zaman-Harmonik Elektromanyetik Dalgalar, Dağılımları |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
7 |
Sınır Koşulları, Güç ve Enerji İlişkileri |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
8 |
Ara Sınav |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
9 |
Faz Hızı ve Grup Hızı |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
10 |
Vektör ve Skaler Potansiyeller |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
11 |
Düzlem Dalgalar, Yansıma ve Kırılma |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
12 |
Polarizasyon, gezici dalgalar ve duran dalgalar,
İletim Hatları, Sonlandırılmış Düzgün İletim Hattı |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
13 |
Yönlü Bareller ve Çeyrek Dalga Transformers,
Dalga Kılavuzları ve Rezonatörler, Hollow Dikdörtgen Dalga,
Boşluk Rezonatörler, Fiber Optik |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
14 |
Temel Anten Parametreleri,
Basit Radyatörler,
Daimi Radar Denklemi: Friss Formül |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
15 |
Tekrar |
Diferansiyel Denklemler, Kompleks Cebir, Elektromagnetik Alanlar derslerini almak |
Ders, Proje ve Ödev |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
yok |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
John Krauss, Mithat İidemen ve Alinur Büyükaksoy ´ un kitapları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
yok
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
4 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
5 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
5 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|