|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Economics |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE219 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İRFAN MACİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel ekonomik kavramlar hakkında yorumlama yeteneği kazanır. Arz ve Talep oluşumunu ve Arz ve Talep kavramlarını açıklar Ekonomide denge fiyatlarının nasıl oluştuğunu açıklar. Ekonomi biliminde ekonomik karar verme davranış yeteneğini edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı mühendislik lisans eğitimi alanlara yönelik ekonomi bilimi hakkında temel bilgiler vererek, ekonomi biliminde yer alan mühendislik yaklaşımları hakkında beceri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste iktisadi hayat, iktisadi olay, iktisadi olayın tarafları, bunların davranış tarzları, fayda ve kâr maksimizasyonu, Milli Gelirin teşekkülü, Para ve fonksiyonları, iktisadi büyüme ve iktisadi sistemler gibi temel konular ve kavramlar verilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomi Nedir ? |
yok |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek. |
|
2 |
Ekonomik Sistemler ve Karar Verme. |
yok |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek. |
|
3 |
İşletmeler ve Organizasyon Yapıları. |
Ekonomi hakkında makale okunması bekleniyor. |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
4 |
Talep Nedir? |
Talep hakkında makale okunması bekleniyor. |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
5 |
Talep Uygulamaları. |
yok |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
6 |
Arz Nedir? |
Arz hakkında makale okunması bekleniyor. |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
7 |
Arz Uygulamaları. |
yok |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
8 |
Ara Sınav |
yok |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Fiyat ve Piyasa Fiyatının Oluşumu. |
yok |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
10 |
Pazar Yapıları. |
yok |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
11 |
İş ve İş gücü Piyasa Faktör Fiyatları. |
Verilen konular hakkında makale okunması bekleniyor. |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
12 |
Finansal Piyasalar. |
Verilen konular hakkında makale okunması bekleniyor. |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
13 |
Ekonomik Denge ve Dengesizlik. |
yok |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
14 |
Ekonomik Düzen ve Piyasa Fiyatları. |
Verilen konular hakkında makale okunması bekleniyor. |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
15 |
Ekonomik Risk ve Belirsizlikler. |
Verilen konular hakkında makale okunması bekleniyor. |
Hazırlanan ders sunumu üzerinden ders işlenecek |
|
16/17 |
Final Sıonavı |
yok |
Yazılı sınav. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Economics Priciple and Proctices, Gary E. Clayton, McGraw-Hill, 2008. NY.
Principles Of Economics, Gregory Mankiw, Harward Business Publish. 2008.
iktisada Giriş, Prof Dr. Zeynel Dinler, Ekin Yayınevi 11. Basım. Bursa.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yrd. Doç. Dr. Dilek Seymen, DEU. İİBF. Ders Sunumları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
0 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
0 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
0 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
3 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
0 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
5 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
5 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|