|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electrical Eng. Materials |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE217 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Malzeme bilimine temel olan kimyasal özellikleri kavrar. İletkenliği ve iletkenliğin malzemenin mikroskopik yapısı ile ilintisini açıklar. Dielektriklik ve piezoelektriklik kavramlarını ve bunların malzemenin mikroskopik yapısı ile ilintisini açıklar. Manyetikliği ve manyetikliğin malzemenin mikroskopik yapısı ile ilintisini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Malzeme bilgisinin temel konularını ve elektrik mühendisliği ile ilgili yakından ilgili iletkenlik, dielektriklik, manyetiklik gibi özellikleri malzeme bilimi çerçevesinde öğrenciye vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Maddenin atomik yapısı, kristaller, atomik yapıda kusurlar. Mekanik özellikler. İletkenlik, metalik iletkenlik, yarı-iletkenler, yalıtkanlar. Dielektrik ve piezoelektrik malzemeler. Manyetik malzemeler. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Malzeme bilimine giriş |
yok |
İnteraktif ders |
|
2 |
Maddenin atomik yapısı, kimyasal bağlar |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
3 |
Malzemelerin kristal yapıları |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
4 |
Malzemelerdeki kusurlar |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
5 |
Malzemelerin mekanik özellikleri ve çekme testi |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
6 |
İletkenliğin temelleri |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
7 |
Metalik iletkenler, yalıtkanlar |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
8 |
Konu tekrarı ve arasınav |
yok |
sınav |
|
9 |
Yarıiletkenler |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
10 |
Dielektrik malzemeler |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
11 |
Piezoelektrik malzemeler |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
12 |
Manyetik malzemeler |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
13 |
İleri iletkenler, süperiletkenlik |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
Sunum |
|
14 |
Konu tekrarı |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
İnteraktif ders |
|
15 |
Konu tekrarı |
Ders notlarının ilgili kısmının okunması |
İnteraktif ders |
|
16/17 |
Final sınavı |
yok |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Electrical Engineering Materials Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Kerem ÜN
Materials Science and Engineering, W. Callister
Engineering Material Science, M. Ohring
Materials:engineering,science,processing and design, M. Ashby
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
en.wikipedia.org sitesi
Kütüphanede bulunabilecek diğer kaynaklar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
2 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
0 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
1 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
1 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
0 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
2 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
0 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
1 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
9 |
9 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|