Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Differential Equations

Dersin Kodu : EEE209

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Diferansiyel denklemleri sınıflayabilir.
Sınıfladığı diferansiyel denklemi çözme için yöntem önerir.
Fiziksel sistemlerin birinci derece denklemlerini verilen bilgiler ışığında yazıp çözer.
Sabit katsayılı homojen olmayan denklemleri çözer.
Laplace transform kullanarak uygun denklemleri çözer.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uygulamalı matematiğin temel konularından olan diferansiyel denklemler konusunun elektrik mühendisliği ve genel mühendislik uygulamaları ile verilmesi

Dersin İçeriği : Giriş. Birinci derece denklemler. İkinci derece lineer homojen denklemler. İkinci derece lineer homojen olmayan denklemler. Yüksek dereceli lineer denklemler. Lineer denklem sistemleri. Kuvvet serileri ile çözüm. Laplace dönüşümü.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Diferansiyel denklemlere giriş Klasik ders anlatma
2 Birinci derece denklemler - değişkenleri ayırma, fiziksel uygulamalar Klasik ders anlatma
3 Birinci derece denklemler - tam diferansiyeller Klasik ders anlatma
4 Birinci derece denklemler - integral çarpanları Klasik ders anlatma
5 Genel birinci derece lineer denklemler Klasik ders anlatma
6 İkinci derece denklemler - sabit katsayılı homojen denklemlerin çözümü Klasik ders anlatma
7 Belirlenmemiş katsayılar ve parametrelerin varyasyonu yöntemleri Klasik ders anlatma
8 Konuların tekrarı, ara sınav İnteraktif ders
9 Daha yüksek dereceli denklemler Klasik ders anlatma
10 Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümü Klasik ders anlatma
11 Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümü (devam) Klasik ders anlatma
12 Kuvvet serileri ile denklem çözümü Klasik ders anlatma
13 Laplace transform Klasik ders anlatma
14 Laplace transform Klasik ders anlatma
15 Tekrar İnteraktif ders
16/17 Final sınavı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Notes on Diffy Qs: Differential Equations for Engineers - Jiri Lebl
 Differential Equations - H.B. Phillips
Diğer Kaynaklar  İnternet Kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 4
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 5
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 2
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 2
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 0
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 0
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 0
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 1
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 2
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 0
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 1
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6