|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
General Physics I |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı birim sistemlerinde kullanılan uzunluk ve kütle dönüşümlerini yapar Birbirinden bağımsız eksenlere göre cisimlerin hareketini açıklar. Açısal ve çizgisel kavramları ilişkilendirir Denge kavramını açıklayabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
öğrenciye fiziğin temel kavram ve ilkelerinin açık ve mantıki bir çerçeve içinde verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Standartlar ve birimler, vektörler ve koordinat sistemleri; kinematik; dinamik, iş, enerji ve güç; enerjinin korunumu; tanecik sistemleri dinamiği; çarpışma; rotasyonel kinematik ve dinamik; rijid cisimlerin dengesi, salınımlar, gravitasyon |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Standarrtlar ve birimler |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
2 |
Koordinat sistemleri |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
3 |
Vektörler, vektör cebiri |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
4 |
Tanecik kinematiği |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
5 |
Tanecik kinetiği |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
6 |
İşin tanımı |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
7 |
Enerji, güç |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
8 |
Tekrar ve vize sınavı |
Ders notları ve kitap |
Sınav |
|
9 |
Enerji korunumu |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
10 |
Tanecik sistemleri dinamiği |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
11 |
Çarpışmalar |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
12 |
Rotational kinematics |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
13 |
Rotational dyanmics |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
14 |
Rijid cisimlerin dengesi |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
15 |
Salınımlar ve gravitasyon |
Ders notları ve kitap |
klasik ders anlatma |
|
16/17 |
Tekrar, final sınavı |
Ders notları ve kitap |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fundamentals of Physics - Halliday-Resnick-Walker
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
0 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
2 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
1 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
2 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
1 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
1 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|