Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Linear Algebra And Vectors

Dersin Kodu : EEE118

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matris ve vektör cebirine hakim olur.
Determinant ve özdeğer hesaplar.
Lİneer denklem sistemlerini çözer.
Vektör fonksiyonlarını analiz eder.
Gradyan, yönlü türev, körl ve diverjans hesaplar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendisliğin en önemli matematiksel temellerinden olan matris ve vektör cebirini, lineer bağımsızlık ve denklem sistemlerinin çözümü konusunu verme.

Dersin İçeriği : Matrislere giriş, matris cebiri. Denklem sistemlerinin Gauss eliminasyonu ile çözümü. Vektör uzayları, lineer bağımsızlık, matris rankı. Lineer sistemlerin temel teoremi, Gauss-Jordan eliminasyonu ile matris tersi bulma. Determinant, Cramer kuralı. Özdeğerler ve özvektörler, benzer matrisler, benzerlik dönüşümleri. Vektörler ve vektör cebiri. Vektörlerle analitik geometri, doğru ve düzlem denklemleri. Vektör fonksiyonları. Gradyan, yönlü türev, diverjans ve körl.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Matrisler ve lineer denklem sistemlerine giriş klasik ders anlatma
2 Matris cebiri, transpoz, ters matris klasik ders anlatma
3 Gauss eliminasyon yöntemi ile denklem sistemi çözümü klasik ders anlatma
4 Lineer bağımsızlık, matris rankı klasik ders anlatma
5 Lineer sistemlerin temel teoremi, Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi bulma klasik ders anlatma
6 Determinantlar, Cramer kuralı klasik ders anlatma
7 Matris özdeğerleri klasik ders anlatma
8 Konu tekrarı ve arasınav interaktif ders
9 Benzer matrisler, matris köşegenleştirme klasik ders anlatma
10 Vektörlere giriş, vektör cebiri, vektör çarpımları klasik ders anlatma
11 Vektörel analitik geometri, doğru ve düzlem denklemleri klasik ders anlatma
12 Vektör fonksiyonları ve analizi klasik ders anlatma
13 Gradyan ve yönlü türev klasik ders anlatma
14 Körl ve diverjans klasik ders anlatma
15 Tekrar interaktif ders
16/17 Final sınavı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Elemantary Linear Algebra - Keith Matthews
 A First Course in Linear Algebra - Robert Beezer
 Calculus - G. Thomas
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 3
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 3
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 0
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 1
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 0
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 0
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 0
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 1
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 1
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 0
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 1
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4