|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Linear Algebra And Vectors |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE118 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matris ve vektör cebirine hakim olur. Determinant ve özdeğer hesaplar. Lİneer denklem sistemlerini çözer. Vektör fonksiyonlarını analiz eder. Gradyan, yönlü türev, körl ve diverjans hesaplar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendisliğin en önemli matematiksel temellerinden olan matris ve vektör cebirini, lineer bağımsızlık ve denklem sistemlerinin çözümü konusunu verme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Matrislere giriş, matris cebiri. Denklem sistemlerinin Gauss eliminasyonu ile çözümü. Vektör uzayları, lineer bağımsızlık, matris rankı. Lineer sistemlerin temel teoremi, Gauss-Jordan eliminasyonu ile matris tersi bulma. Determinant, Cramer kuralı. Özdeğerler ve özvektörler, benzer matrisler, benzerlik dönüşümleri. Vektörler ve vektör cebiri. Vektörlerle analitik geometri, doğru ve düzlem denklemleri. Vektör fonksiyonları. Gradyan, yönlü türev, diverjans ve körl. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matrisler ve lineer denklem sistemlerine giriş |
|
klasik ders anlatma |
|
2 |
Matris cebiri, transpoz, ters matris |
|
klasik ders anlatma |
|
3 |
Gauss eliminasyon yöntemi ile denklem sistemi çözümü |
|
klasik ders anlatma |
|
4 |
Lineer bağımsızlık, matris rankı |
|
klasik ders anlatma |
|
5 |
Lineer sistemlerin temel teoremi, Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi bulma |
|
klasik ders anlatma |
|
6 |
Determinantlar, Cramer kuralı |
|
klasik ders anlatma |
|
7 |
Matris özdeğerleri |
|
klasik ders anlatma |
|
8 |
Konu tekrarı ve arasınav |
|
interaktif ders |
|
9 |
Benzer matrisler, matris köşegenleştirme |
|
klasik ders anlatma |
|
10 |
Vektörlere giriş, vektör cebiri, vektör çarpımları |
|
klasik ders anlatma |
|
11 |
Vektörel analitik geometri, doğru ve düzlem denklemleri |
|
klasik ders anlatma |
|
12 |
Vektör fonksiyonları ve analizi |
|
klasik ders anlatma |
|
13 |
Gradyan ve yönlü türev |
|
klasik ders anlatma |
|
14 |
Körl ve diverjans |
|
klasik ders anlatma |
|
15 |
Tekrar |
|
interaktif ders |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Elemantary Linear Algebra - Keith Matthews
A First Course in Linear Algebra - Robert Beezer
Calculus - G. Thomas
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
0 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
1 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
0 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
2 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
0 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
1 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
1 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
0 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
1 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|