|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Programming |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE117 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Programlama temel mantığını kavraması C++ Programlama Dilinin Temel Öğelerini hakim olabilmesi Bir problemi çözmek için bir bütün bilgisayar programı yazabilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar Programlama bilgisi ile temel konuları ve Elektrik-Elektronik mühendisliği ile ilgili problemleri bir programla dili ile çözebilme yeteneğini öğrenciye vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar Temelleri, yazılım nedir?, Algoritma, Akış Diyagramları, Derleme, C++ Programlarının Temel Yapısı, C++ temel Yapıları, Karar Tablolar, Döngüler, Fonksiyonlar, Diziler ve Strings, işaretçiler, Dosyalar, Klavye ve Grafik Fonksiyonları, biçimlendirilmiş Giriş / Çıkış, Bellek Yönetimi, Donanım Odaklı C++. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Labarotuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, Genel Bilgilendirmeler, Akademik Kurallar
• Genel Bilgilendirmeler
• Ders İçinde Takip Edilecek Akademik ve Sosyal kurallar
• Bilgisayar tanımına Giriş |
Yok |
Sunum |
|
2 |
Bilgisayar Tanımı
• Bilgisayarın Donanım Parçaları
• Bilgisayar Progamlama Dilleri ve yazılım kısımları
• Problem Çözme Teknikleri
• Lab
"Temel C++ elemanları
• Semboller, Değişkenler
• Veri Tipleri
• Giriş/Çıkış Cümleleri
• Başlık (Header) Dosyaları
• Matematik Cümleler
• Ana Fonksiyon
• Lab, |
Web sayfasına Konulan Sunumun çalışılması |
Sunum
Lab |
|
3 |
C++ Giriş- Temel C++ Elemanları
• Semboller, Değişkenler
• Veri Tipleri
• Giriş/Çıkış Cümleleri
• Başlık (Header) Dosyaları
• Basit matematik Cümleler
• Ana Fonksiyon
• Lab,
Ev Ödevi 1 |
Web sayfasına Konulan Sunumun ve Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
4 |
ifadeler ve
etkileşim |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 3. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
5 |
Kontrol Cümleleri
• Mantıksal Semboller
• Boolean Mantık İşlemleri
• if / else cümleleri
• switch cümlesi
• Lab, Kısa Sınav-1" |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 4. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
6 |
Döngü Cümleleri
• for cümlesi
• while Cümlesi
• do-while cümlesi
• break / continue ifadeleri
• Lab, Ev Ödevi -2" |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 5. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
7 |
"Fonksiyonlar
• C++ tarafından desteklenen standard fonksiyonlar
• Standart Fonksiyonları destekleyen başlık dosyaları
• Yazılımcı tarafından yazılan fonksiyonlar
• Kısa Sınav-2 |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 6. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
8 |
Ara SINAV |
Önceki konuları |
Kapalu Kitap-Not ,Yazılı |
|
9 |
"Fonksiyonlar -II
• Yazılımcı tarafından yazılan fonksiyon tipleri
|
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 6. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
10 |
Sayısal ve Karakter Dizileri
• Boyutlu sayısal Verilerin tanımı ve Kullanılması
• Karakter Dizileri için Standart Fonksiyonlar
• Lab, Kısa Sınav-3 |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 8. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
11 |
İşaretçiler ve Kullanıcı tarafından Oluşturabilinen Veri Tipleri
• İşaretçi tanımı, değişken, fonksiyon ve dizin işaretçileri
• struct,union, enum
• Lab, Ev Ödevi 3 |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 10. Bölümün Okunması,Lab
föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
12 |
Nesne Tabanlı Programlama Mantığı
• Temel içerikleri
• Sınıf, Veri saklama Karakter Dizileri için Standart Fonksiyonlar
• Lab, Kısa Sınav-4
|
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 7. Bölümün Okunması,Lab
föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
13 |
Nesne Tabanlı Programlama Mantığı-II |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 7. Bölümün Okunması,Lab
föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
14 |
İleri Seviye Dosyalama ve I / O İşlemleri
Dosyalar,
Çıkış Biçimlendirmeleri,
Detaylı Hata Testi,
Okuma ve Yazma Dosyası için Üye Fonksiyonları,
Farklı Dosya tipleri,
Yapılar ile Kayıtlar oluşturma,
Giriş ve Çıkış bir dosya açma |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 13. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
15 |
Kendi kendini Çağıran Fonksiyonlar-Recursive
Recursive Faktöriyel Fonksiyonu
Bir Yinelemeli İkili Arama Fonksiyonu
QuickSort Algoritma |
Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 14. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması |
Sunum
Lab |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Bütün ders konularını içerir. |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Starting Out with C++: From Control Structures through Objects”, 6th Edition, by Tony Gaddis. ISBN 0-321-54588-5
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ders Sunumları
Internet Kaynakları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
2 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
2 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
5 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
5 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
4 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|