Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Computer Programming

Dersin Kodu : EEE117

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Programlama temel mantığını kavraması
C++ Programlama Dilinin Temel Öğelerini hakim olabilmesi
Bir problemi çözmek için bir bütün bilgisayar programı yazabilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar Programlama bilgisi ile temel konuları ve Elektrik-Elektronik mühendisliği ile ilgili problemleri bir programla dili ile çözebilme yeteneğini öğrenciye vermek

Dersin İçeriği : Bilgisayar Temelleri, yazılım nedir?, Algoritma, Akış Diyagramları, Derleme, C++ Programlarının Temel Yapısı, C++ temel Yapıları, Karar Tablolar, Döngüler, Fonksiyonlar, Diziler ve Strings, işaretçiler, Dosyalar, Klavye ve Grafik Fonksiyonları, biçimlendirilmiş Giriş / Çıkış, Bellek Yönetimi, Donanım Odaklı C++.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Labarotuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, Genel Bilgilendirmeler, Akademik Kurallar • Genel Bilgilendirmeler • Ders İçinde Takip Edilecek Akademik ve Sosyal kurallar • Bilgisayar tanımına Giriş Yok Sunum
2 Bilgisayar Tanımı • Bilgisayarın Donanım Parçaları • Bilgisayar Progamlama Dilleri ve yazılım kısımları • Problem Çözme Teknikleri • Lab "Temel C++ elemanları • Semboller, Değişkenler • Veri Tipleri • Giriş/Çıkış Cümleleri • Başlık (Header) Dosyaları • Matematik Cümleler • Ana Fonksiyon • Lab, Web sayfasına Konulan Sunumun çalışılması Sunum Lab
3 C++ Giriş- Temel C++ Elemanları • Semboller, Değişkenler • Veri Tipleri • Giriş/Çıkış Cümleleri • Başlık (Header) Dosyaları • Basit matematik Cümleler • Ana Fonksiyon • Lab, Ev Ödevi 1 Web sayfasına Konulan Sunumun ve Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
4 ifadeler ve etkileşim Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 3. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
5 Kontrol Cümleleri • Mantıksal Semboller • Boolean Mantık İşlemleri • if / else cümleleri • switch cümlesi • Lab, Kısa Sınav-1" Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 4. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
6 Döngü Cümleleri • for cümlesi • while Cümlesi • do-while cümlesi • break / continue ifadeleri • Lab, Ev Ödevi -2" Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 5. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
7 "Fonksiyonlar • C++ tarafından desteklenen standard fonksiyonlar • Standart Fonksiyonları destekleyen başlık dosyaları • Yazılımcı tarafından yazılan fonksiyonlar • Kısa Sınav-2 Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 6. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
8 Ara SINAV Önceki konuları Kapalu Kitap-Not ,Yazılı
9 "Fonksiyonlar -II • Yazılımcı tarafından yazılan fonksiyon tipleri Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 6. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
10 Sayısal ve Karakter Dizileri • Boyutlu sayısal Verilerin tanımı ve Kullanılması • Karakter Dizileri için Standart Fonksiyonlar • Lab, Kısa Sınav-3 Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 8. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
11 İşaretçiler ve Kullanıcı tarafından Oluşturabilinen Veri Tipleri • İşaretçi tanımı, değişken, fonksiyon ve dizin işaretçileri • struct,union, enum • Lab, Ev Ödevi 3 Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 10. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
12 Nesne Tabanlı Programlama Mantığı • Temel içerikleri • Sınıf, Veri saklama Karakter Dizileri için Standart Fonksiyonlar • Lab, Kısa Sınav-4 Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 7. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
13 Nesne Tabanlı Programlama Mantığı-II Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 7. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
14 İleri Seviye Dosyalama ve I / O İşlemleri Dosyalar, Çıkış Biçimlendirmeleri, Detaylı Hata Testi, Okuma ve Yazma Dosyası için Üye Fonksiyonları, Farklı Dosya tipleri, Yapılar ile Kayıtlar oluşturma, Giriş ve Çıkış bir dosya açma Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 13. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
15 Kendi kendini Çağıran Fonksiyonlar-Recursive Recursive Faktöriyel Fonksiyonu Bir Yinelemeli İkili Arama Fonksiyonu QuickSort Algoritma Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 14. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması Sunum Lab
16/17 Final Sınavı Bütün ders konularını içerir. Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Starting Out with C++: From Control Structures through Objects”, 6th Edition, by Tony Gaddis. ISBN 0-321-54588-5
Diğer Kaynaklar  Ders Sunumları
 Internet Kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 4 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 3
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 2
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 2
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 5
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 5
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 5
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 4
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 5
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 4
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 4
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6