|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engineering Drawing |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE114 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
2 boyutlu geometrileri çizebilir geometrile, cizebilir ve üzerinde değişiklik yapabilir Ön- üst ve yan görüntülri çıkartabilir, ölçülendirebilir İzometrik çizebilir ve ölçülendirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada yaygın olarak kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programı olan AutoCAD yardımıyla çizimlerin nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir. Parçalarının teknik resimlerinin nasıl çizileceğini ve nasıl okunacağını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknik Resim´e Giriş- Temel teknik resim kavramı
Teknik resim temel ilkeleri, Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını
Basit geometrik çizimler
Basit geometrik çizimler-AutoCAD´le Temel Çizimler
Standart (norm) yazı-AutoCAD´le Temel Çizimler ve Yazı
Çizgi çeşitleri ve grupları-AutoCAD´le katmanlar, çizgiler
Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi
Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi
Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi
Arasınav
Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri-AutoCAD´le ölçülendirme
Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme
Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme
Perspektifler-AutoCAD´de izometrik perspektif çizimi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
2 |
Draw, object snap, modify and viewing Menüleri |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
3 |
Draw, object snap, modify and viewing Menüleri |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
4 |
Draw, object snap, modify and viewing Menüleri |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
5 |
Layer |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
6 |
Text oluşturma |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
7 |
Orthographic Görüntü |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
8 |
Üç Görüntü oluşturma |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
9 |
Üç Görüntü oluşturma |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
10 |
Ara sınav |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
11 |
Ölçülendirme |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
12 |
Kesit Alma |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
13 |
Kesit Alma |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
14 |
İzometri |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
15 |
İzometri |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
16/17 |
İzometri |
Ödev ve Proje |
Ders ve Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Engineering design graphics :AutoCAD 2004, Earle, James H., 2004, 0131425730, Pearson/Prentice Hall
Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
The AutoCAD book: drawing, modeling, and applications using AutoCAD 2004, Kirkpatrick, James M., 2004, Pearson/Prentice Hall
Mastering AutoCAD 2010 and AutoCAD LT 2010, George Omura, 2009,Wiley
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
1 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
0 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
1 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
2 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
1 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
1 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
0 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
1 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
0 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
1 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
2 |
30 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
4 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|