Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engineering Drawing

Dersin Kodu : EEE114

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 2 boyutlu geometrileri çizebilir
geometrile, cizebilir ve üzerinde değişiklik yapabilir
Ön- üst ve yan görüntülri çıkartabilir, ölçülendirebilir
İzometrik çizebilir ve ölçülendirebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada yaygın olarak kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programı olan AutoCAD yardımıyla çizimlerin nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir. Parçalarının teknik resimlerinin nasıl çizileceğini ve nasıl okunacağını öğretmek.

Dersin İçeriği : Teknik Resim´e Giriş- Temel teknik resim kavramı Teknik resim temel ilkeleri, Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını Basit geometrik çizimler Basit geometrik çizimler-AutoCAD´le Temel Çizimler Standart (norm) yazı-AutoCAD´le Temel Çizimler ve Yazı Çizgi çeşitleri ve grupları-AutoCAD´le katmanlar, çizgiler Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi Üç görünüş çizimi-AutoCAD´le üç görünüş çizimi Arasınav Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri-AutoCAD´le ölçülendirme Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme Kesitli görünüşler-AutoCAD´de kesit görünüşler elde etme Perspektifler-AutoCAD´de izometrik perspektif çizimi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
2 Draw, object snap, modify and viewing Menüleri Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
3 Draw, object snap, modify and viewing Menüleri Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
4 Draw, object snap, modify and viewing Menüleri Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
5 Layer Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
6 Text oluşturma Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
7 Orthographic Görüntü Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
8 Üç Görüntü oluşturma Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
9 Üç Görüntü oluşturma Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
10 Ara sınav Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
11 Ölçülendirme Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
12 Kesit Alma Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
13 Kesit Alma Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
14 İzometri Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
15 İzometri Ödev ve Proje Ders ve Uygulama
16/17 İzometri Ödev ve Proje Ders ve Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Engineering design graphics :AutoCAD 2004, Earle, James H., 2004, 0131425730, Pearson/Prentice Hall
  Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
  The AutoCAD book: drawing, modeling, and applications using AutoCAD 2004, Kirkpatrick, James M., 2004, Pearson/Prentice Hall
  Mastering AutoCAD 2010 and AutoCAD LT 2010, George Omura, 2009,Wiley
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 12 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 1
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 0
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 1
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 2
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 1
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 1
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 3
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 0
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 1
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 0
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 1
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 4 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 94
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.76
Dersin AKTS Kredisi: 4