Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Introduction To Electrical Engineering

Dersin Kodu : EEE113

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matematik bilgisinin mühendislikte zorunlu olduğunu anlamak
Mühendislik problemlerini çözmek için matematiksel modellerin kurulması
Sistem kavramı kullanarak genellikle karmaşık bir mühendislik sorununu anlama yeteneği
Bir karara varmanın,analiz etmenin, yorumlamanın ve veri toplamanın önemini anlamak
Elektronik teknolojisinin avantajlarını anlamak
Hem sözlü hem de yazılı olarak etkin inglizce iletişim kurma becerisi
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin tanınması; Bilgilere erişme yeteneği, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etmek ve onu / kendini eğitmek için takip etmek
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : None

Dersin Amacı : Elektrik-Elektronik mühendisliği içeriği konusunda farkındalık, öğrencileri mesleğe çekmek ve ilgi oluşturmak.

Dersin İçeriği : Elektrik nedir, Elektrik Biliminin Tarihi, Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı, Güç Ağları, Elektrik Mühendisi ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar, Analog Elektronik, Sayısal Elektronik, Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli, Eşdeğer Devre Kavramı, Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi, Ölçme ve Kontrol Sistemleri, Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim, Bilgisayarların Tarihi ve Bugünkü Teknoloji, Teknoloji, Ar-Ge, İnovasyon ve TÜRKİYE.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrik nedir yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
2 Elektrik Biliminin Tarihi yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
3 Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
4 Güç Ağları yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
5 Elektrik ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
6 Analog Elektronik yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
7 Sayısal Elektronik yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
8 Ara Sınav yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
9 Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
10 Eşdeğer Devre Kavramı yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
11 Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
12 Ölçme ve Kontrol Sistemleri yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
13 Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
14 Bilgisayarların Tarihi ve Bugünkü Teknoloji, Teknoloji, Ar-Ge, İnovasyon ve TÜRKİYE yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
15 Tekrar yok Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı yok Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  IEEE Spectrum, Elektrik Mühendisliği Temelleri (herhangi bir yazar), Robotik, İletişim, Enerji Üretim ve İletim, Ölçme ve Kontrol gibi Özel Konuların Temelleri ...
Diğer Kaynaklar  yok


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 3
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 4
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 5
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 3
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 1
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 5
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 5
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 5
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3