|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction To Electrical Engineering |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE113 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematik bilgisinin mühendislikte zorunlu olduğunu anlamak Mühendislik problemlerini çözmek için matematiksel modellerin kurulması Sistem kavramı kullanarak genellikle karmaşık bir mühendislik sorununu anlama yeteneği Bir karara varmanın,analiz etmenin, yorumlamanın ve veri toplamanın önemini anlamak Elektronik teknolojisinin avantajlarını anlamak Hem sözlü hem de yazılı olarak etkin inglizce iletişim kurma becerisi Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin tanınması; Bilgilere erişme yeteneği, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etmek ve onu / kendini eğitmek için takip etmek Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
None |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrik-Elektronik mühendisliği içeriği konusunda farkındalık, öğrencileri mesleğe çekmek ve ilgi oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik nedir, Elektrik Biliminin Tarihi, Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı, Güç Ağları, Elektrik Mühendisi ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar, Analog Elektronik, Sayısal Elektronik, Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli, Eşdeğer Devre Kavramı, Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi, Ölçme ve Kontrol Sistemleri, Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim, Bilgisayarların Tarihi ve Bugünkü Teknoloji, Teknoloji, Ar-Ge, İnovasyon ve TÜRKİYE.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrik nedir |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
2 |
Elektrik Biliminin Tarihi |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
3 |
Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
4 |
Güç Ağları |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
5 |
Elektrik ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
6 |
Analog Elektronik |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
7 |
Sayısal Elektronik |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
9 |
Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
10 |
Eşdeğer Devre Kavramı |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
11 |
Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
12 |
Ölçme ve Kontrol Sistemleri |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
13 |
Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
14 |
Bilgisayarların Tarihi ve Bugünkü Teknoloji, Teknoloji, Ar-Ge, İnovasyon ve TÜRKİYE |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
15 |
Tekrar |
yok |
Ders, Proje, Basit Laboratuar Çalışması |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
yok |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
IEEE Spectrum, Elektrik Mühendisliği Temelleri (herhangi bir yazar), Robotik, İletişim, Enerji Üretim ve İletim, Ölçme ve Kontrol gibi Özel Konuların Temelleri ...
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
yok
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
5 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
3 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
5 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
5 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
5 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|