|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Technical English |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bağlama uygun biçimde sunulmuş kelime dağarcığını çalışır. Ön ve arka ekleri, bileşik yapıları gözden geçirebilir ve farklı konularda yazarak ve tartışarak dil yeteneğini geliştirebilir. .
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye dallarıyla ilgili İngilizce metinleri anlayacak ve bunların üzerinde konuşacak arka planı sağlama. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders, Elektrik-elektronik mühendisliğinin farklı konularıyla ilgili metinleri okuma, anlama ve tartışmayı içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Electronics in the home-Understanding diagrams |
|
Ders |
|
2 |
Technology in Use- Describing technical functions and applications.Explaning how technology works. |
|
Ders |
|
3 |
Living with Computers-Things we can do on the computer. |
|
Ders |
|
4 |
What is Active Noise Control? Reading Comprehension |
|
Ders |
|
5 |
Materials Technology-Describing specific materials, Categorising materials, Discussing Quality issues. |
|
Ders |
|
6 |
Components and assemblies-Describing component shapes and features. |
|
Ders |
|
7 |
Technical development- Discussing technical requirements-suggesting ideas and solutions-assesing feasibilty. |
|
Ders |
|
8 |
Vize sınavı |
|
Sınav |
|
9 |
Input Devices: the eyes of your PC, Output Devices: Printers |
|
Ders |
|
10 |
Prefixes- Common Prefixes, verb prefixes , the prefixes e- and cyber |
|
Ders |
|
11 |
Sufixes- Common suffixes and Compounds (Some type of collocations) |
|
Ders |
|
12 |
Procedures and precautions- Describing health and safety precautions |
|
Ders |
|
13 |
Test and repair instruments- Tuning in, Language study(cause and effect) |
|
Ders |
|
14 |
ICT systems |
|
Ders |
|
15 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
|
Sınav |
|
16/17 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
|
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Kitabı: 1-Oxford English for Electronics,2-Cambridge English for Engineering,
Seviye: Upper Intermediate to advanced
Yayınevi: Oxford University Press, Cambridge English for Engineering
Yazarlar:1- Eric H. Giendinning, John McEwan 2-Mark Ibbotson
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
3 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
4 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
2 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
5 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
5 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|