Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Calculus II

Dersin Kodu : EEE104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sonsuz serileri, yakınsama ve ıraksama çerçevesinde analiz eder.
Verilen bir fonksiyonun Taylor-Maclaurin açılımlarını hesaplar.
Çok bilinmeyenli fonksiyonların kısmi türevlerini hesaplar ve anlamlandırır.
Çok katlı, eğri ve yüzey integrallerini hesaplar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik matematiğinin temel konularından seriler, çok değişkenli fonksiyonlar, katlı integraller, integral teoremleri konularının matematiksel bir bütünlük içinde verilmesi

Dersin İçeriği : İntegral uygulamaları, döndürme yüzeyleriyle hacim ve alan, yay uzunluğu. Parametrik denklemler ve eğriler, polar koordinatlar. Sonsuz dizi ve seriler, yakınsama testleri, kuvvet serileri, Taylor ve Maclaurin serileri, Taylor polinomları ile yaklaşım. Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler. İki ve üç katlı integraller, değişken değiştirme, polar koordinatlarda integraller. Yüzey alanı, eğri integralleri, Green teoremi, yüzey integralleri, diverjans teoremi, Stokes teoremi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İntegral uygulamaları, yay uzunluğu, hacim ve yüzey alanı hesaplama Klasik ders anlatma
2 Parametrik eğriler Klasik ders anlatma
3 Polar koordinatlar ve polar eğriler Klasik ders anlatma
4 Sonsuz seriler, yakınsama testleri Klasik ders anlatma
5 Yakınsama testleri (devam) Klasik ders anlatma
6 Taylor ve Maclaurin serileri, Taylor yaklaşımı Klasik ders anlatma
7 Çok değişkenli fonksiyonlara giriş, kısmi türev ve zincir kuralı Klasik ders anlatma
8 Konu tekrarı ve arasınav İnteraktif ders anlatım
9 Genel alanlar üzerinde iki katlı integral Klasik ders anlatma
10 Üç katlı integral, katlı integrallerde değişken değiştirme Klasik ders anlatma
11 Polar koordinatlarda iki ve üç katlı integral Klasik ders anlatma
12 Yüzey alanı bulma ve eğri integralleri Klasik ders anlatma
13 Yüzey integralleri, Green teoremi Klasik ders anlatma
14 Stokes ve Diverjans teoremleri Klasik ders anlatma
15 Gözden geçirme İnteraktif ders anlatma
16/17 Final Exam Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Calculus - G. Thomas
 Calculus - G.Strang
 Kalkülüs:Kavram ve Kapsam - J. Stewart
 Calculus ve Analitik Geometri- S. Stein, A. Barcellos
Diğer Kaynaklar  internet bazlı kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 4
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 0
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 0
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 0
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 0
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 1
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 2
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 0
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 1
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5