Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Calculus

Dersin Kodu : EEE103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her türlü fonksiyonu tanır, grafiklerini çizer.
Limit kavramını anlar ve limit hesaplayabilir.
Türevin geometrik ve fiziksel anlamını kavrar, tanımını yazar, bu tanımdan yola çıkarak türev kurallarını tanımlar ve her türlü fonksiyonun türevini hesaplar.
Belirli integrali tanımlar, uygun yöntemlerle fonksiyonların belirsiz integrallerini bulur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik matematiğinin temel konularından limit, türev ve integralin matematiksel bir bütünlük içinde verilmesi

Dersin İçeriği : Limit, limit tanımı, sonsuzda limit. Türev kavramı, türev tanımı, türev alma kuralları, örtük türev alma, ilintili değişimler. Maximum ve minimum, konkavlık, eğri çizimi, optimizasyon. Alan problemi, belirli integral, Calculus´un temel teoremi, yerine koyma kuralı. Transendental fonksiyonlar, türevleri ve integralleri, belirsiz limitler ve L´Hospital kuralı. Kısmi integraller ve diğer integral alma yöntemleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fonksiyonlara giriş Klasik ders anlatma
2 Limit kavramı, limit tanımı Klasik ders anlatma
3 Sonsuzda limit, limit olarak sonsuz, süreklilik Klasik ders anlatma
4 Teğet problemi, türev tanımı Klasik ders anlatma
5 Türev alma formülleri, trigonometrik fonsksiyonların türevleri Klasik ders anlatma
6 Zincir kuralı, yüksek dereceli türevler, kapalı fonskiyon türevi Klasik ders anlatma
7 Fonksiyon grafiği çizimi, uygulamalı optimizasyon problemleri Klasik ders anlatma
8 Konu tekrarı ve arasınav İnteraktif ders anlatma
9 Alan problemi, belirli integral ve özellikleri Klasik ders anlatma
10 Calculusun temel teoremi, belirsiz integral, değişken değiştirme kuralı Klasik ders anlatma
11 Üstlü ve logaritmik fonksiyonlar Klasik ders anlatma
12 Ters trigonometrik fonskiyonlar, limit belirsizlikleri ve LHospital kuralı Klasik ders anlatma
13 Kısmi, trigonometrik integralller, trigonometrik değişken değiştirme Klasik ders anlatma
14 Rasyonel fonksiyonların integralleri, rasyonelleştiren değişken değiştirme Klasik ders anlatma
15 Konu tekrarı İnteraktif ders anlatma
16/17 Final sınavı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kalkülüs:Kavram ve Kapsam - J. Stewart
 Calculus - G. Thomas
 Calculus - G. Strang
 Calculus ve Analitik Geometri- S. Stein, A. Barcellos
Diğer Kaynaklar  Internet bazlı kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 3
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 0
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 0
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 0
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 0
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 1
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 2
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 0
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 1
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5