|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Calculus |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Her türlü fonksiyonu tanır, grafiklerini çizer. Limit kavramını anlar ve limit hesaplayabilir. Türevin geometrik ve fiziksel anlamını kavrar, tanımını yazar, bu tanımdan yola çıkarak türev kurallarını tanımlar ve her türlü fonksiyonun türevini hesaplar. Belirli integrali tanımlar, uygun yöntemlerle fonksiyonların belirsiz integrallerini bulur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik matematiğinin temel konularından limit, türev ve integralin matematiksel bir bütünlük içinde verilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Limit, limit tanımı, sonsuzda limit. Türev kavramı, türev tanımı, türev alma kuralları, örtük türev alma, ilintili değişimler. Maximum ve minimum, konkavlık, eğri çizimi, optimizasyon. Alan problemi, belirli integral, Calculus´un temel teoremi, yerine koyma kuralı. Transendental fonksiyonlar, türevleri ve integralleri, belirsiz limitler ve L´Hospital kuralı. Kısmi integraller ve diğer integral alma yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fonksiyonlara giriş |
|
Klasik ders anlatma |
|
2 |
Limit kavramı, limit tanımı |
|
Klasik ders anlatma |
|
3 |
Sonsuzda limit, limit olarak sonsuz, süreklilik |
|
Klasik ders anlatma |
|
4 |
Teğet problemi, türev tanımı |
|
Klasik ders anlatma |
|
5 |
Türev alma formülleri, trigonometrik fonsksiyonların türevleri |
|
Klasik ders anlatma |
|
6 |
Zincir kuralı, yüksek dereceli türevler, kapalı fonskiyon türevi |
|
Klasik ders anlatma |
|
7 |
Fonksiyon grafiği çizimi, uygulamalı optimizasyon problemleri |
|
Klasik ders anlatma |
|
8 |
Konu tekrarı ve arasınav |
|
İnteraktif ders anlatma |
|
9 |
Alan problemi, belirli integral ve özellikleri |
|
Klasik ders anlatma |
|
10 |
Calculusun temel teoremi, belirsiz integral, değişken değiştirme kuralı |
|
Klasik ders anlatma |
|
11 |
Üstlü ve logaritmik fonksiyonlar |
|
Klasik ders anlatma |
|
12 |
Ters trigonometrik fonskiyonlar, limit belirsizlikleri ve LHospital kuralı |
|
Klasik ders anlatma |
|
13 |
Kısmi, trigonometrik integralller, trigonometrik değişken değiştirme |
|
Klasik ders anlatma |
|
14 |
Rasyonel fonksiyonların integralleri, rasyonelleştiren değişken değiştirme |
|
Klasik ders anlatma |
|
15 |
Konu tekrarı |
|
İnteraktif ders anlatma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kalkülüs:Kavram ve Kapsam - J. Stewart
Calculus - G. Thomas
Calculus - G. Strang
Calculus ve Analitik Geometri- S. Stein, A. Barcellos
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Internet bazlı kaynaklar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
0 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
0 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
2 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
0 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
1 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
2 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
0 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
1 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|