|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı
Introduction of the course |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
2 |
Eğitim programı ve türleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
3 |
Program geliştirmenin genel özellikleri ve ilkeleri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
4 |
Program geliştirmenin tarihi ve felsefi temelleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
5 |
Program geliştirmenin politik, ekonomik ve psikolojik kuramsal temelleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
6 |
Program geliştirmenin sosyal ve bireysel temelleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
7 |
Program geliştirme modelleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
8 |
Ara sınav
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Program tasarımları
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
10 |
Program geliştirmede planlanma ve ihtiyaç analizi
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
11 |
Eğitim programının genel amaçları ve kazanımları
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
12 |
Eğitim programının genel amaçları ve kazanımları
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
13 |
Eğitim programının içeriği
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
14 |
Eğitim program ve öğretim
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
15 |
Eğitim programının değerlendirilmesi
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
2 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
2 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
5 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
0 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
0 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
4 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
4 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
0 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
0 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
4 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|