Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Program Geliştirme

Dersin Kodu : RPD233

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim programının genel özelliklerini açıklar
Program geliştirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve ilkelerini açıklar
Program geliştirmenin eğitim sistemindeki önemini fark eder.
Program geliştirmeyi etkileyen faktörleri tartışır
Program geliştirmenin kuramsal temellerini analiz eder
Program geliştirme modellerinin benzerlik ve farklılıklarını tartışır
Program tasarımlarının benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder
Programın öğeleri ve program geliştirme arasındaki ilişkiyi kavrar
Program geliştirme konusunda günümüz eğilimlerini inceler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı program geliştirmenin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, program geliştirmenin temel ilkelerini, kuramsal temellerini, bileşenlerini ve program geliştirme modellerini incelemektir.

Dersin İçeriği : Bu derste program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirme modelleri, program tasarımları ve programın temel boyutları olan hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme konuları incelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin genel tanıtımı Introduction of the course İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
2 Eğitim programı ve türleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
3 Program geliştirmenin genel özellikleri ve ilkeleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
4 Program geliştirmenin tarihi ve felsefi temelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
5 Program geliştirmenin politik, ekonomik ve psikolojik kuramsal temelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
6 Program geliştirmenin sosyal ve bireysel temelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
7 Program geliştirme modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
8 Ara sınav İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Çoktan seçmeli test
9 Program tasarımları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
10 Program geliştirmede planlanma ve ihtiyaç analizi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
11 Eğitim programının genel amaçları ve kazanımları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
12 Eğitim programının genel amaçları ve kazanımları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
13 Eğitim programının içeriği İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
14 Eğitim program ve öğretim İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
15 Eğitim programının değerlendirilmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
16/17 Final sınavı İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Küçükahmet, L. (1997). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi.
 Yüksel, İ. & Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: PegemA Akademi.
 Demirel, Ö. (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
 Şeker, H. (2012). Eğitimde program geliştirme kavramlar ve yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık
 Oliva, P.F. (2005). Developing the Curriculum. (Sixth edition). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc.
 Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
 Ornstein, A.C., L.S.Behar-Horenstein, E.F. Pajak (2003). Contemporary Issues in Curriculum. .(Third edition). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 2
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 0
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 2
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 0
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 5
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 0
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 0
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 0
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 4
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 4
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 0
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 0
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 4
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3