|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD113 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
4 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
5 |
Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
6 |
Okul ve sınıf ortamı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
7 |
ARA SINAV |
|
|
|
8 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
9 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
10 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
11 |
Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
12 |
Kittle iletişim araçları ve eğitim |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
13 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
14 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
15 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erden,M.(2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi
Saylan,N.(2008). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara:Anı Yayıncılık
Tanrıöğen,A.;Sarpkaya,R.(2009).Eğitim Bilimine Giriş, Ankara:Anı Yayıncılık
Sönmez,V.(2009). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
2 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
2 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
0 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
0 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
0 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
0 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
0 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
0 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
2 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|