Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Felsefeye Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder. Felsefi düşünüşü kazanır Felsefenin konu ve problemlerini tanır .
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Felsefenin alt dallarına yönelik (bilgi felsefesi, ontology, mantık, ve estetik) açıklık kazandırarak felsefenin neliğini, sınırlarını ve kapsamını belirlenmeye çalışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefenin ne olduğu, bilgi türleri, bilgi problemleri, varlık problemleri, sanat, ahlak ve siyaset problemlerinin felsefe açısından incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe Nedir? Sorusu üzerinde durma |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
2 |
Felsefi bilgi ve diğer bilgi türlerini açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
Bilgi problemini ele alma |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
Bilginin imkanı konusunu açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
5 |
Bilgi nasıl elde edildiği, doğruluğu ve sınırları problemini açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
6 |
Bilim kavramını felsefeyle açıklama ve sorgulama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
7 |
Genel tekrar |
konuların gözden geçirilmesi |
tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
sınav |
|
9 |
Bilim kuramlarını açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
10 |
Varlık sorusunu ve kavramlarını açıklma |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
11 |
Varlık problemini filozoflara gönderme yaparak açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Sanata felsefece bakma ve açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
13 |
Ahlak konusunu ele alma ve açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
Siyaset felsefesini açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
15 |
Günümüz problemlerine felsefece bakma ve açıklama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlanma |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Metinlerle Felsefeye Giriş, Mustafa Günay, Karahan Yayınları, 2013.
Felsefeye Giriş, İsmail Tunalı, Altın Kitaplar.
Felsefe-Özne-Söylem, Betül Çotuksöken (2013), Notos Kitap
Uygur, Nermi (1995) Felsefenin Çağrısı, İstanbul:YKY
Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen(2012), Sentez yayınları
Mengüşoğlu, Takiyettin, (1992), Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi
Günümüz Felsefe Disiplinleri, Der-çev. Doğan Özlem, İnkılap Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
3 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
2 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
3 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
0 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
0 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
4 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
3 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
3 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
3 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
2 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|