Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefeye Giriş

Dersin Kodu : RPD111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder.
Felsefi düşünüşü kazanır
Felsefenin konu ve problemlerini tanır .

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefenin alt dallarına yönelik (bilgi felsefesi, ontology, mantık, ve estetik) açıklık kazandırarak felsefenin neliğini, sınırlarını ve kapsamını belirlenmeye çalışılacaktır.

Dersin İçeriği : Felsefenin ne olduğu, bilgi türleri, bilgi problemleri, varlık problemleri, sanat, ahlak ve siyaset problemlerinin felsefe açısından incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Felsefe Nedir? Sorusu üzerinde durma Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
2 Felsefi bilgi ve diğer bilgi türlerini açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Bilgi problemini ele alma Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Bilginin imkanı konusunu açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Bilgi nasıl elde edildiği, doğruluğu ve sınırları problemini açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Bilim kavramını felsefeyle açıklama ve sorgulama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Genel tekrar konuların gözden geçirilmesi tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlanma sınav
9 Bilim kuramlarını açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Varlık sorusunu ve kavramlarını açıklma Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 Varlık problemini filozoflara gönderme yaparak açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Sanata felsefece bakma ve açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 Ahlak konusunu ele alma ve açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Siyaset felsefesini açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Günümüz problemlerine felsefece bakma ve açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
16/17 Final Sınava hazırlanma Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Metinlerle Felsefeye Giriş, Mustafa Günay, Karahan Yayınları, 2013.
 Felsefeye Giriş, İsmail Tunalı, Altın Kitaplar.
 Felsefe-Özne-Söylem, Betül Çotuksöken (2013), Notos Kitap
 Uygur, Nermi (1995) Felsefenin Çağrısı, İstanbul:YKY
 Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen(2012), Sentez yayınları
 Mengüşoğlu, Takiyettin, (1992), Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi
 Günümüz Felsefe Disiplinleri, Der-çev. Doğan Özlem, İnkılap Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 3
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 0
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 2
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 0
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 3
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 0
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 0
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 0
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 0
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 0
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 4
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 3
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 3
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 3
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 2
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4