|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rehberlik Ve Psikolojik Danışma |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Asetatlarla desteklenen ders anlatımı ve sınıf tartışmaları. Öğrencilerden ödevlendirildikleri materyallere hazırlanarak derse katılmaları beklenmektedir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikolojik danışma ve rehberlik alanını tanıtma ve lisans programını hakkında bilgi verme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Psikolojik danışma ve Rehberlikte Temel Kavramlar, rehberliğin anlamı, rehberliğin amacı, rehberlik ilkeleri, rehberlik ve eğitim, rehberlik ve diğer alanlar, rehberlik ve psikolojik danışmanın gelişimi, Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet türleri, eğitsel rehberlik, mesleki rehberlik, psikolojik danışma, Psikolojik danışma ve rehberlik teknikleri; Psikolojik danışma ve rehberlikte örgüt ve personel; Psikolojik danışma ve rehberliğin sorunları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikolojik danışma tanımı ve sınıflandırılması |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
2 |
Psikolojik danışma ve eğitim farkı |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
3 |
Psikolojik danışma ilkeleri |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
4 |
Psikolojik danışma servisleri |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
5 |
Bilgi toplama servisi |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
6 |
Eğitsel bilgi verme |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
7 |
Mesleki bilgi verme |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
8 |
Kişisel sosyal bilgi verme |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
9 |
Bilgi toplama servisi |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
10 |
Psikolojik ölçme yöntemleri |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
11 |
Bireyi tanıma teknikleri |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
12 |
Psikolojik danışma servisi |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
13 |
Konsültasyon servisi |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
14 |
Çevre ve veli ilişkiler servisi |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
15 |
Koruma ve önleme stratejileri |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
16/17 |
etik ve yasal düzenlemeler |
Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. |
Düz anlatım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma ve rehberlik. Ethem Özgüven.
2. Rehberlik. Gürhan can
3. Psikolojik danışma ve rehberlik. Binnur yeşilyaprak.
4. Psikolojik danışma ve rehberlik .Muharrem Kepçeoğlu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
5 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
1 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
2 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
2 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
1 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
3 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
1 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
1 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
1 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
2 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
1 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
1 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
3 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
4 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
3 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
1 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
4 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
3 |
45 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|