|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
I 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. YEŞİMTUYAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlgi alanları ile ilgili konular hakkında fikir verir Kendi yaşamı ile ilgili bilgileri basit şekilde ifade eder Düşünceleri ve planları için kendini ifade ederek fikir verir Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder Öğrenci orta düzeyde İngilizce cümleleri anlar Günlük olaylarla ilgili bilgi alışverişinde bulunur İngilizce okuduğunu anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders ile üniversite öğrencilerinin yabancı dili anlama,okuma,konuşma,dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zamanlar,Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri, Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri, Sıfatların eşitlik karşılaştırması, Koşul cümleleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
bölüm dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelecek zaman”Going to” |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
2 |
”To Be” fiiliyle di’li geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
3 |
Düzenli ve düzensiz fiillerle di’li geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
4 |
Cümle sonu soruları |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
5 |
Gelecek zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
6 |
Sıfatlarla ve isimlerle “enough” kelimesinin kullanımı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
7 |
Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri
Sıfatların eşitlik karşılaştırması
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
10 |
Yakın geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
11 |
Koşul cümleleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
12 |
Şimdiki zamanın hikayesi |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
13 |
Bağlaçlar ile şimdiki zamanın hikayesinin kullanımı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
14 |
Miş’li geçmiş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
15 |
Konuların tekrarı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ersungur,Muhittin (2006) New College English,Adana,Meridyen ELT Turkish-English/English-Turkish Dictionary
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
0 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
0 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
0 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
0 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
0 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
0 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
3 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
4 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
0 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
1 |
13 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 40 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|