Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : I 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. YEŞİMTUYAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlgi alanları ile ilgili konular hakkında fikir verir
Kendi yaşamı ile ilgili bilgileri basit şekilde ifade eder
Düşünceleri ve planları için kendini ifade ederek fikir verir
Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder
Öğrenci orta düzeyde İngilizce cümleleri anlar
Günlük olaylarla ilgili bilgi alışverişinde bulunur
İngilizce okuduğunu anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders ile üniversite öğrencilerinin yabancı dili anlama,okuma,konuşma,dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği : Zamanlar,Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri, Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri, Sıfatların eşitlik karşılaştırması, Koşul cümleleri

Dersin Dili : Türkçe+İngilizce

Dersin Yeri : bölüm dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gelecek zaman”Going to” Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
2 ”To Be” fiiliyle di’li geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
3 Düzenli ve düzensiz fiillerle di’li geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
4 Cümle sonu soruları Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
5 Gelecek zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
6 Sıfatlarla ve isimlerle “enough” kelimesinin kullanımı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
7 Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri Sıfatların eşitlik karşılaştırması Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
10 Yakın geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
11 Koşul cümleleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
12 Şimdiki zamanın hikayesi Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
13 Bağlaçlar ile şimdiki zamanın hikayesinin kullanımı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
14 Miş’li geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
15 Konuların tekrarı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ersungur,Muhittin (2006) New College English,Adana,Meridyen ELT Turkish-English/English-Turkish Dictionary
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 0
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 0
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 0
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 0
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 0
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 0
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 0
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 0
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 0
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 0
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 0
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 3
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 4
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 0
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 1 13
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 40
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.6
Dersin AKTS Kredisi: 2