|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örgütsel Davranış |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ215 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERBİL RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kişilik ve kişisel farklılıklar konularını kavrayabilmeli 2.Örgütlerde gruplar ve grup türlerini kavrayabilmeli 3.Örgüt kültürü, önemi ve yararlarını kavrayabilmeli 4.Örgütlerde inançlar ve tutumları kavrayabilmeli 5.Örgütlerde moral ve moral düzeyini yükseltici önlemleri ayırt etmeli 6.İşde monotonluk sorununu açıklayabilmeli 7.İşe devamsızlık sorunu ve personel devri konularını kavrayabilmeli 8.Örgütsel stres ve başedebilme yollarını kavrayabilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Örgüt kavramı, örgütlerde gruplar, örgüt kültürü , örgütlerde inançlar ve tutumlar örgütlerde moral, işde monotonluk, işe devamsızlık, örgütsel stres konularının kavratılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örgütsel davranış dersinin dersinin içeriği hakkında bilgilendirme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Kişilik ve kişisel farklılıklar ve uygulamadaki önemi |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Örgütlerde gruplar ve grup türleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Örgüt kültürü kavramı ve örgüt kültürünün özellikleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Örgüt kültürünün önemi, yararları ve değişimi |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Örgütlerde inanç ve tutumların tanımı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Örgütlerde inanç ve tutumların işlevleri ve oluşması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav (vize) |
|
|
|
9 |
Örgütlerde moralin tanımı ve özellikleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Moralin etkileri, iş grubu açısından morali etkileyen etmenler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
İşde monotonluğun tanımı ve nedenleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Monotonluğun giderilmesinde alınabilecek önlemler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
İşe devamsızlık sorunu ve personel devri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Örgütsel stres ve başedebilme yolları |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
EREN E., 2006. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, beta yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
3 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
3 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
4 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
2 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
4 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
4 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
2 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
3 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
5 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|