|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yerel Kamu Hizmetleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ212 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERBİL RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Kamu hizmeti ve kamu hizmetinin unsurlarınıkavrayabilmeli 2.Kamu hizmetlerinin sınıflandırılmasını açıklayabilmeli 3.Yerel kamu hizmetlerinin yönetimler arası bölüşümünü kavrayabilmeli 4.Büyük kentbelediyeleri ve yerel hizmetler konusunu açıklayabilmeli 5.Yerel özerklik ve yönetsel vesayet konusunu tanımlayabilmeli 6.Yönetsel ve siyasal yozlaşma nedenlerini yorumlayabilmeli 7.Büyükkent belediyelerinin eğitim-kültür hizmetleri ve siyasal-yönetsel yozlaşma sebeplerini kavrayabilmeli 8.Yerel yönetim hizmetleri ve siyasal ahlak konusunu kavrayabilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kamu hizmetinin tanımı ve unsurları, kamu hizmetlerinin sınıflandırılması, belediyelerde yerel hizmetler konularının kavratılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Kamu hizmeti kavramı ve kamu hizmetinin unsurları |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Kamu hizmetlerinin sınıflandırılması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Kamusal ve yarı kamusal mal ve hizmetler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimlerin ortaklaşa yürüttüğü hizmetler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Büyükkent belediyeleri ve yerel hizmetler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Büyükkent belediyelerinin eğitim ve kültür hizmetleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav (vize) |
|
|
|
9 |
Eğitim ve kültür hizmetlerinde yerelleşme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Türkiyede büyükkent belediyelerinin eğitim-kültür hizmeti |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Yerel yönetimlerde temel hizmet ilkeleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Yerel özerklik |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Yönetsel ve siyasal yozlaşma, nedenleri, türleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tortop N., Aykaç B., Yayman H., Özer A.,2006, Mahalli İdareler,nobel yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
www.ekitapyayin.com/id/027,yerel kamu hizmetleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
4 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
3 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
4 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
3 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
4 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
4 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
4 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
3 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
4 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
2 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
5 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
4 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|