Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yerel Kamu Hizmetleri

Dersin Kodu : MHİ212

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERBİL RADAVUŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Kamu hizmeti ve kamu hizmetinin unsurlarınıkavrayabilmeli
2.Kamu hizmetlerinin sınıflandırılmasını açıklayabilmeli
3.Yerel kamu hizmetlerinin yönetimler arası bölüşümünü kavrayabilmeli
4.Büyük kentbelediyeleri ve yerel hizmetler konusunu açıklayabilmeli
5.Yerel özerklik ve yönetsel vesayet konusunu tanımlayabilmeli
6.Yönetsel ve siyasal yozlaşma nedenlerini yorumlayabilmeli
7.Büyükkent belediyelerinin eğitim-kültür hizmetleri ve siyasal-yönetsel yozlaşma sebeplerini kavrayabilmeli
8.Yerel yönetim hizmetleri ve siyasal ahlak konusunu kavrayabilmeli

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kamu hizmetinin tanımı ve unsurları, kamu hizmetlerinin sınıflandırılması, belediyelerde yerel hizmetler konularının kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme Düz Anlatım, Tartışma
2 Kamu hizmeti kavramı ve kamu hizmetinin unsurları Düz Anlatım, Tartışma
3 Kamu hizmetlerinin sınıflandırılması Düz Anlatım, Tartışma
4 Kamusal ve yarı kamusal mal ve hizmetler Düz Anlatım, Tartışma
5 Merkezi yönetim ile yerel yönetimlerin ortaklaşa yürüttüğü hizmetler Düz Anlatım, Tartışma
6 Büyükkent belediyeleri ve yerel hizmetler Düz Anlatım, Tartışma
7 Büyükkent belediyelerinin eğitim ve kültür hizmetleri Düz Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav (vize)
9 Eğitim ve kültür hizmetlerinde yerelleşme Düz Anlatım, Tartışma
10 Türkiyede büyükkent belediyelerinin eğitim-kültür hizmeti Düz Anlatım, Tartışma
11 Yerel yönetimlerde temel hizmet ilkeleri Düz Anlatım, Tartışma
12 Yerel özerklik Düz Anlatım, Tartışma
13 Yönetsel ve siyasal yozlaşma, nedenleri, türleri Düz Anlatım, Tartışma
14 Genel değerlendirme Düz Anlatım, Tartışma
15 Yıl Sonu Sınavı
16/17 Yıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tortop N., Aykaç B., Yayman H., Özer A.,2006, Mahalli İdareler,nobel yayıncılık
 
Diğer Kaynaklar  www.ekitapyayin.com/id/027,yerel kamu hizmetleri


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 4
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 3
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 4
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 3
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 4
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 4
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 4
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 3
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 4
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 2
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 5
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 4
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5