|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Maliyesi Ve Bütçe |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BİRSEN DAĞLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Kamu maliyesinin temel kavramlarının öğrenebilmeli 2.Kamu maliyesi politikasının amaç ve araçlarını anlayabilmeli 3.Devletin ekonomik faaliyetlerinin sınırını kavrayabilmeli 4.Bütçe tanımı ve tarihsel gelişimini kavrayabilmeli 6.Bütçe gelir ve giderlerini anlayabilmeli 7.Bütçe çeşitlerini sınıflandırabilmeli 8.Bütçe açıkları ve kapatılma yollarını kavrayabilmeli 9.Bütçe denetimini kavrayabilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kamu sektörünün tanımı, kapsamı ve fonksiyonları, kamu hizmetlerinin ve giderlerinin nitelikleri, kamu gelirlerinin tanımı, amaçları ve çeşitleri, maliye politikasının amaçları ve araçları ve bütçe sistemi hakkında genel bilgileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kamu maliyesinin temel kavramlarının açıklanması |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
2 |
Maliye politikasının amaç ve araçlarının sıralanması |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
3 |
Kamu ekonomisinin genel ekonomi içindeki yeri |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
4 |
Bütçenin tanımı ve tarihsel gelişimi |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
5 |
Bütçe fonksiyonlarının sıralanması |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
6 |
Bütçe ilkelerinin sıralanması ve açıklanması |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
7 |
Bütçe denkliği ve teorileri |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
8 |
VİZE |
|
|
|
9 |
Bütçe açıkları ve kapatılması yolları |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
10 |
Bütçe gelir ve giderlerinin sınıflandırılması |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
11 |
Bütçe çeşitlerinin sıralanması ve açıklanması |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
12 |
Türkiye de bütçenin uygulanması |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
13 |
Bütçenin denetimi |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
14 |
Türkiye de 2000-2010 yılları arasında hazırlanan kalkınma planları |
|
Düz Anlatım,Sözlü Sunum |
|
15 |
FİNAL |
|
|
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Herekman A.,Kamu Maliyesi(2.Baskı),Sevinç Matbaası,Ankara
Sönmez N.,Kamu Maliyesi ve Bütçe Politikası,Anadolu Matbaacılık,İzmir
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konularla ilgili web adresleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
1 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
1 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
2 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
2 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
3 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
3 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
2 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
2 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|