Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Ekonomisi

Dersin Kodu : MHİ208

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. CENGİZ AYTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yatırımları etkileyen politikaları açıklar.
Özel imalat sanayiinde büyüme ve bölüşüm kalıplarının gelişimini açıklar.
1980 öncesi ve sonrası tarım politikalarının etkilerini ayırt eder.
Kamu kesiminin borçlanma gereğinin nedenlerini açıklar.
Farklı sanayileşme stratejileri arasındaki farklılıkları ayırt eder.
Finansal serbestleşme başlığı altında Türkiye ekonomisinin değişimini açıklar.
Finansal serbestleşme sonrası ortaya çıkan krizleri ve krizler sonrası alınan önlemleri açıklar.
Türkiyenin gelişmişlik düzeyini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı Osmanlı imparatorluğundan günümüze Türkiye deki iktisat politikaları hakkında bilgi vererek bütüncül bir bakış açısı kazandırmaktır. Aynı zamanda sorunlara tarihsel perspektif ve dünya sistemi ile etkileşme açısından bakmak amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenmektedir.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı Düz Anlatım, Tartışma
2 Türkiyenin iktisat politikalarının tarihi Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
3 Ulusal gelirin yapısı ve gelişimi Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
4 Yatırımların yapısı ve gelişimi Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
5 İmalat sanayiinin yapısı ve gelişimi Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
6 Türkiye ekonomisinin tarımsal yapısı ve gelişimi Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
7 Kamu Ekonomisinin yapısı ve gelişimi Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
8 VİZE
9 Dünya ekonomisi içinde Türkiye: Dış ticaret ve sermaye hareketleri Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
10 Finansal serbestleşme sürecinde Türkiye ekonomisi Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
11 Finansal serbestleşmenin sonuçları: Spekülatif büyüme ve kriz - I Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
12 Finansal serbestleşmenin sonuçları: Spekülatif büyüme ve kriz - II Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
13 Türkiyenin kalkınma perspektifi - I Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
14 Türkiyenin kalkınma perspektifi - II Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
15 FİNAL
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özer, M.(Editör) (2004), Türkiye Ekonomisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Kitabın internet adresi http://yunusemre.anadolu.edu.tr/Dersler/Ders.aspx?dersKodu=4180
Diğer Kaynaklar  Yunus Emre E-öğrenme Portalı: www.yunusemre.anadolu.edu.tr Türkiye İstatistik Kurumu www.tuik.gov.tr Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası web sitesi www.tcmb.gov.tr Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu web sitesi www.bddk.org.tr Türkiye Bankalar Birliği web sitesi www.tbb.org.tr Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu web sitesi www.tmsf.org.tr


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 3
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 0
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 3
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 0
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 3
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 3
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 0
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 0
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 2
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 0
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 0
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 0
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4