|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Halkla İlişkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı SEÇİLKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Halkla ilişkilerin tanımını ve önenimini kavrayabilme 2.Halkla ilişkiler ve yakın kavramlar arasında bağlantı kurabilme 3.Halkla ilişkiler faaliyetlerini listeleyebilme 4.Halkla ilişkiler sürecini planlayabilme 5.Halkla ilişkiler personelinin görev tanımlarını listeleyebilme 6.Halkla ilişkiler personelinin özelliklerini sıralayabilme 7.Halkla ilişkilerde iletişimin önemini kavrayabilme 8.Halkla ilişkilerde kriz aşamasında yapılması gerekenleri listeyebilme 9.Halkla ilişkiler ve basın arasındaki bağlantıyı kurabilme 10.Kamu ve özel sektörde halkla ilişkiler faaliyetlerini bilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir iletişim biçimi olarak halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların tanınması, halkla ilişkilerin işleyiş biçimlerinin açıklanmasıdır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çağdaş anlamda halkla ilişkiler, tanımı, kavramı ve amaçları,Tarihsel gelişimi |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
2 |
Halkla ilişkilerin önemi, Halkla ilişkileri etkileyen faktörler |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
3 |
Halkla ilişkilerle yakın kavramlar:Tanıtım,Pazarlama Reklam ve Halkla ilişkiler |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
4 |
Halkla ilişkilerle yakın kavramlar: Propaganda, Lobicilik Sosyal sorumluluk, TKY ve Halkla ilişkiler |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
5 |
Halkla ilişkiler ve Kriz yönetimi |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
6 |
Halkla ilişkiler ve iletişim, iletişim süreci, türleri İletişim engelleri ve sorunları |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
7 |
Halkla ilişkilerde etkili konuşma,sunum yapma |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Halkla ilişkiler faaliyetleri: Basınla ilgili faaliyetler, diğer faaliyetler |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
10 |
Toplantılar, Açık oturum,sempozyum,seminer konferans panel |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
11 |
Halkla ilişkiler süreci: Plan çeşitleri, iyi hazırlanmış plan özellikleri |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
12 |
İşletmeler açısından halkla ilişkiler süreci |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
13 |
Halkla ilişkiler mesleğinde örgütlenme |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
14 |
Halkla ilişkiler mesleğinde personel görevleri |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
15 |
Kamu kurum ve kuruluşlarında halkla ilişkiler biriminin teşkilatlanması |
|
düz anlatım, tartışma , beyin fırtınası |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yeşim KALYON, Halkla İlişkiler,Ankara:2006 • Cutlip, Scott.M & Center, Allen H & Broom Glen M. (2000) Etkili Halkla İlişkiler, 8.basım.Prentice Hall International Inc.USA
• Gürgen, Haluk (1997) Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları
• Seçim, Hikmet Halkla ilişkiler / editör Hikmet Seçim. – 6. bs. – Eskişehir : T.C. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 2000, c1995.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
4 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
5 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
5 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
5 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
5 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
5 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
4 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
2 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
5 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
5 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
4 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
5 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
3 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
5 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|