|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anayasa Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı ABDULLAHAKILLIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Anayasanın ne olduğu, hangi konuları düzenlediği bilgisini açıklama 2-Devlet ve hükümet sistemlerini açıklama 3- Demokrasi ve demokrasi türlerini açıklama 4- Türk Anayasal gelişlemelerini açıklama 5-1982 Anayasasının genel özelliklerini ve temel ilkeleri olan Laik devlet, sosyal devlet, hukuk devleti, insan haklarına saygılı devlet, demokratik devlet ilkelerini açıklama, 6-T.C.Temel organlarını Yasama,yürütme,yargı sisteminin kuruluş ve işleyişini açıklama 7-Anayasanın değiştirilmesi , Anayasal yargı konularını açıklama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Anayasa Hukuku ile ilk defa tanışan öğrencilere , anayasa hukukunun ne olduğu devletin temel yapısını ve örgütlenişini ve anayasa hukukunun genel bilgilerini açıklama.öğrenciler dersin sonunda aşağıdaki çıktıları edineceklerdir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anayasa- Anayasa hukuku |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Devlet sistemleri - Demokrasi , demokrasi türleri |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Türkiye´de anayasacılık hareketleri |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
1982 Anayasa´nın temel nitelikleri |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Laik devlet, Sosyal Devlet , Hukuk Devleti ilkesi |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Demokratik Devlet, |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
İnsan haklarına saygılı devlet ilkesi ve Anayasa´da temel hak ve ödevler |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
Yasama, yasamanın oluşumu, milletvekillerinin hukuksal durumu |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Meclisin çalışma düzeni, Meclisin işleyişi görev ve yetkileri |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Yürütme, Cumhurbaşkanı, |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Bakanlar Kurulu, Yürütmenin düzenleme yetkisi |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Olağanüstü yönetim usulleri |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Yargı, Yüksek Mahkemeler,Anayasa Mahkemesi ,Anayasanın değiştirilmesi |
|
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
FİNAL |
|
|
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-ANAYASA HUKUKU , Prof.Dr. Şeref GÖZÜBÜYÜK , Turhan Kitabevi
2- TÜRK ANAYASA HUKUKUKU , Prof.Dr. Ergun ÖZBUDUN
3- 1982 ANAYASASI
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
2 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
3 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
2 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
3 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
3 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
3 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
3 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
5 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
3 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
3 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
3 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
4 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
3 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
4 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
3 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
3 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
5 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
3 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|