Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anayasa Hukuku

Dersin Kodu : MHİ205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı ABDULLAHAKILLIOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Anayasanın ne olduğu, hangi konuları düzenlediği bilgisini açıklama
2-Devlet ve hükümet sistemlerini açıklama
3- Demokrasi ve demokrasi türlerini açıklama
4- Türk Anayasal gelişlemelerini açıklama
5-1982 Anayasasının genel özelliklerini ve temel ilkeleri olan Laik devlet, sosyal devlet, hukuk devleti, insan haklarına saygılı devlet, demokratik devlet ilkelerini açıklama,
6-T.C.Temel organlarını Yasama,yürütme,yargı sisteminin kuruluş ve işleyişini açıklama
7-Anayasanın değiştirilmesi , Anayasal yargı konularını açıklama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Anayasa Hukuku ile ilk defa tanışan öğrencilere , anayasa hukukunun ne olduğu devletin temel yapısını ve örgütlenişini ve anayasa hukukunun genel bilgilerini açıklama.öğrenciler dersin sonunda aşağıdaki çıktıları edineceklerdir.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Anayasa- Anayasa hukuku Düz anlatım, tartışma
2 Devlet sistemleri - Demokrasi , demokrasi türleri Düz anlatım, tartışma
3 Türkiye´de anayasacılık hareketleri Düz anlatım, tartışma
4 1982 Anayasa´nın temel nitelikleri Düz anlatım, tartışma
5 Laik devlet, Sosyal Devlet , Hukuk Devleti ilkesi Düz anlatım, tartışma
6 Demokratik Devlet, Düz anlatım, tartışma
7 İnsan haklarına saygılı devlet ilkesi ve Anayasa´da temel hak ve ödevler Düz anlatım, tartışma
8 vize
9 Yasama, yasamanın oluşumu, milletvekillerinin hukuksal durumu Düz anlatım, tartışma
10 Meclisin çalışma düzeni, Meclisin işleyişi görev ve yetkileri Düz anlatım, tartışma
11 Yürütme, Cumhurbaşkanı, Düz anlatım, tartışma
12 Bakanlar Kurulu, Yürütmenin düzenleme yetkisi Düz anlatım, tartışma
13 Olağanüstü yönetim usulleri Düz anlatım, tartışma
14 Yargı, Yüksek Mahkemeler,Anayasa Mahkemesi ,Anayasanın değiştirilmesi Düz anlatım, tartışma
15 FİNAL
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-ANAYASA HUKUKU , Prof.Dr. Şeref GÖZÜBÜYÜK , Turhan Kitabevi 2- TÜRK ANAYASA HUKUKUKU , Prof.Dr. Ergun ÖZBUDUN 3- 1982 ANAYASASI
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 2
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 3
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 2
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 3
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 3
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 3
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 5
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 3
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 3
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 3
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 4
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 4
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 3
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 3
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 5
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 3
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3