|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kentleşme Ve Çevre Sorunları |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERBİL RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Ekoloji, ekosistem, çevre sorunlarının sebepleri konularını kavrayabilmeli 2.Çevre sorunlarını genel olarak kavrayabilmeli 3.Türkiye´nin çevre sorunlarını kavrayabilmeli 4.Batı´da çevre koruma fikri konusunu açıklayabilmeli 5.Ekolojik düşünceden eyleme geçişi açıklayabilmeli 6.Türkiye´de çevre koruma fikrinin gelişimini yorumlayabilmeli 7.Türkiye´nin çevre politikalarını kavrayabilmeli 8.Kentleşmenin sebeplerini kavrayabilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekolojik sorunlar,çevre sorunları, ortaya çıkışı ve sebepleri, Dünya´da ve Türkiye´de çevre sorunlarının görünümü,kentleşmenin sebepleri konularının kavratılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Ekoloji, ekosistem, ve çevre sorunlarının sebepleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Çevre sorunlarının tarihi- fikri arka planı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Çevre sorunlarının genel olarak görünümü ve Türkiyedeki durum |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Bat ´da çevre koruma fikri, çevre zihniyeti ve örgütlenme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Ekolojik düşünceden eyleme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Çevreyle ilgili uluslararsı kuruluşlar |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav (vize) |
|
|
|
9 |
Türkiye de çevre koruma zihniyetinin gelişimi ve örgütlenme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Türkiye de çevre koruma zihniyetinin gelişimi ve örgütlenme |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Planlı dönemde çevre politikaları |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
1980´lerden günümüze çevre politikaları |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Şehirleşmenin tarifi ve gelişmesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Şehirleşmenin sebepleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GÖRMEZ K., 2007, Çevre Sorunları, nobel yayıncılık
İSBİR E.,1991, Şehirleşme ve meseleleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ilgili web sitesi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
4 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
2 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
3 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
2 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
2 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
3 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
5 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
4 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
4 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
3 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
4 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
3 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|