Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kentleşme Ve Çevre Sorunları

Dersin Kodu : MHİ203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERBİL RADAVUŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Ekoloji, ekosistem, çevre sorunlarının sebepleri konularını kavrayabilmeli
2.Çevre sorunlarını genel olarak kavrayabilmeli
3.Türkiye´nin çevre sorunlarını kavrayabilmeli
4.Batı´da çevre koruma fikri konusunu açıklayabilmeli
5.Ekolojik düşünceden eyleme geçişi açıklayabilmeli
6.Türkiye´de çevre koruma fikrinin gelişimini yorumlayabilmeli
7.Türkiye´nin çevre politikalarını kavrayabilmeli
8.Kentleşmenin sebeplerini kavrayabilmeli

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekolojik sorunlar,çevre sorunları, ortaya çıkışı ve sebepleri, Dünya´da ve Türkiye´de çevre sorunlarının görünümü,kentleşmenin sebepleri konularının kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme Düz Anlatım, Tartışma
2 Ekoloji, ekosistem, ve çevre sorunlarının sebepleri Düz Anlatım, Tartışma
3 Çevre sorunlarının tarihi- fikri arka planı Düz Anlatım, Tartışma
4 Çevre sorunlarının genel olarak görünümü ve Türkiyedeki durum Düz Anlatım, Tartışma
5 Bat ´da çevre koruma fikri, çevre zihniyeti ve örgütlenme Düz Anlatım, Tartışma
6 Ekolojik düşünceden eyleme Düz Anlatım, Tartışma
7 Çevreyle ilgili uluslararsı kuruluşlar Düz Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav (vize)
9 Türkiye de çevre koruma zihniyetinin gelişimi ve örgütlenme Düz Anlatım, Tartışma
10 Türkiye de çevre koruma zihniyetinin gelişimi ve örgütlenme Düz Anlatım, Tartışma
11 Planlı dönemde çevre politikaları Düz Anlatım, Tartışma
12 1980´lerden günümüze çevre politikaları Düz Anlatım, Tartışma
13 Şehirleşmenin tarifi ve gelişmesi Düz Anlatım, Tartışma
14 Şehirleşmenin sebepleri Düz Anlatım, Tartışma
15 Final
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  GÖRMEZ K., 2007, Çevre Sorunları, nobel yayıncılık
 İSBİR E.,1991, Şehirleşme ve meseleleri
Diğer Kaynaklar  ilgili web sitesi


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 2
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 3
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 2
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 2
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 3
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 4
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 4
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 3
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 4
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 0
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 3
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4