|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Personel Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı BURÇHANBELKO |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Personel yönetiminin tarihçesini belirtme. 2. Personel programının planlanmasını açıklama. 3. Personel işlevinin organizasyonunu gösterme. 4. Emir - komutayı açıklama. 5. Personel kontrolünü açıklama. 6. Personel sağlanmasını ve işe yerleştirilmesini gösterme. 7. Geliştirmeyi kavrama. 8. Ücretlemeyi kavrama. 9. Tamlaşmayı kavrama. 10. Sağlık ve korunmayı değerlendirme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Personel yönetimi dersi ile bir örgütteki personeli en etkin şekilde bir araya getirmek, onları maddi ve manevi olarak tatmin edip motivasyonlarını arttırmak, refah seviyelerini yükseltmek ve bu sayede örgütün sürekliliğine, karlılığına ve verimliliğine azami derecede katkıda bulunmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Personel yönetiminin tarihçesi. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Personel programının planlanması. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Personel işlevinin organizasyonu. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Emir - komuta. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Personel kontrolü. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Personel sağlanması ve işe yerleştirilmesi. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Vize sınavı. |
|
|
|
9 |
Geliştirme. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Ücretleme ve iş değerlemesi. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Ücret sistemleri ve işçilerin kardan pay alması. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Tamlaşma, motivasyon, liderlik, beşeri kaynaklar, işçi maneviyatı ( morali ) ve şikayetler ve disiplin. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Haberleşme ve değişiklikler ve bunlara karşı gösterilen tepki ve direnişler. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Sağlık ve korunma. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
FİNAL. |
|
|
|
16/17 |
FİNAL. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yalçın, S. ( 1999 ), Personel Yönetimi. İstanbul : Beta Basım Yayım Dağıtım.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
2 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
4 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
3 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
1 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
5 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
3 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
3 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
2 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
3 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
5 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
1 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
5 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
5 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
3 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|