Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mahalli İdareler

Dersin Kodu : MHİ109

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERBİL RADAVUŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Mahalli idarelerin nitelikleri, türleri ve varlık nedenlerini kavrayabilmeli
2.Yerel demokrasinin önemini açıklayabilmeli
3. Demokratik mahalli idare anlayışını benimseyabilmeli
4. Merkezden yönetim kavramını açıklayabilmeli
5. Yerinden yönetim kavramını açıklama ve türlerini kavrayabilmeli
7. Yönetsel denetleme (idari vesayet) konusunu kavrayabilmeli
8. Özerklik ve tarafsız mahalli idare kavramlarını açıklayabilmeli

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mahalli idarelerin varlık nedenleri, yerel demokrasi, idari vesayet gibi temel bilgileri kavratmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mahalli idareler dersinin içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme Düz Anlatım, Tartışma
2 Mahalli idarelerin nitelikleri, türleri, varlık nedenleri Düz Anlatım, Tartışma
3 Yerel demokrasi Düz Anlatım, Tartışma
4 Demokratik mahalli idareler ve mahalli idarelerin demokratikleşmesi Düz Anlatım, Tartışma
5 Merkezden yönetim Düz Anlatım, Tartışma
6 Hiyerarşi, yetki devri, yetki genişliği, üst makamların denetlemesi Düz Anlatım, Tartışma
7 Yerinden yönetim kavramının tanımı, türleri Düz Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav (vize)
9 Yönetsel denetleme (idari vesayet) Düz Anlatım, Tartışma
10 Yönetsel denetleme (idari vesayet) Düz Anlatım, Tartışma
11 Özerklik kavramının anlamı, sınırı, özerkliğin koşulları Düz Anlatım, Tartışma
12 Tarafsız mahalli idare anlayışı Düz Anlatım, Tartışma
13 Tarafsız mahalli idare anlayışı Düz Anlatım, Tartışma
14 Genel değerlendirme Düz Anlatım, Tartışma
15 Final
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tortop N., Aykaç B., Yayman H., Özer A.,2006, Mahalli İdareler,nobel yayıncılık
 
Diğer Kaynaklar  ilgili web sitesi


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 5
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 4
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 4
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 3
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 4
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 3
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 4
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 3
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 5
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 2
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 5
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 3
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 5
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3