|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İşletme Finansmanı |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BİRSEN DAĞLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Finansmanla ilgili temel kavramları anlayabilmeli 2.Finansal planma ve denetimin önemini kavrayabilmeli 3.Ekonomik dalgalanmaların finansman üzerindeki etkisini anlayabilmeli 4.Özel finansal sorunlar ile ilgili çözümleri sıralayabilmeli 5.İşletmelerin büyümesi ile finansman sağlamayı ilişkilendirmeli 6.Büyüme yöntemleri ve yönlerini sıralayabilmeli 7.Finansal piyasa türlerini kavrayabilmeli 8.İşletmeler için gerekli finansman kaynaklarını sıralayabilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Finansmanla ilgili temel kavramları tanıyarak,günümüzde kamu ve özel sektörler için varlıkların yönetimi, kaynakların bulunması ve yatırım kararlarının verilmesinde finansmanın önemini kavratabilmek hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Finansmanla ilgili temel kavramlar ve finansman foksiyonunun tanımı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Finansal analiz ile ilgili çalışmaların açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Finansal planlama ve denetiminin tanımı ,öneminin açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Fonların sağlanması ve kullanımının açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Özel finansal sorunların çözümü için gerekli bilgilerin aktarılaması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
İşletmeleri büyümeye iten nedenlerin sıralanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Büyüme yönlerinin sıralanması ve açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
VİZE |
|
|
|
9 |
Büyüme yöntemlerinin sıralanması ve açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
10 |
İşletmelerin karşılaşabilecekleri finansal güçlükler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
İşletmelerin başarısızlık nedenlerinin sıralanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Finansal sorunlar için alınabilecek önlemler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Finansal piyasa türleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
İşletmeler için gerekli finansman kaynakları |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
FİNAL |
|
|
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ceylan A.,(2000),İşletmelerde Finansal Yönetim(6.Baskı),Ekin Kitabevi Yayınları,Bursa
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Finansal Yönetim,Anadolu Üniversitesi Yayınları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
4 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
0 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
3 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
3 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|