|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İşletme Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı SEÇİLKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.İşletmede yer alan temel kavramları açıklayabilmeli. 2.Kuruluş yeri seçme kriterlerini belirleyebilmeli. 3.Yönetim fonksiyonlarını tanıyabilmeli. 4.İşletme çeşitlerini sınıflandırabilmeli. 5.İşletme amaçlarının önemini kavrayabilmeli. 6.Girişimci ve yönetici kavramlarını ayırt edebilmeli. 7.İşletmenin tarihsel gelişimini açıklayabilmeli. 8.İşletme yapısını tanıyabilmeli.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İşletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak,işletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi ve işletme yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesi hedeflenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İşletmenin tanımı ve temel kavramların açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
İşletmenin tarihsel gelişiminin sıralanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
İşletmelerde yönetici ve girişimci kavramlarının farkının kavratılması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
İşletmelerde yer alan yönetim seviyelerinin ve işlevlerinin açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
İşletmelerde yönetim fonksiyonlarının sıralanması |
|
Beyin Fırtınası, Tartışma |
|
6 |
İşletmelerde yönetim fonksiyonlarının incelenmesi |
|
Beyin Fırtınası, Tartışma |
|
7 |
İşletme amaçlarının özellikleri ve yapısı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Başlıca işletme amaçlarının açıklanması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
9 |
VİZE |
|
|
|
10 |
İşletmelerde kuruluş yeri seçimi ve kuruluş çalışmaları |
|
Düz Anlatım, Örnek Olay / Olgu |
|
11 |
İşletme kuruluşunun aşamaları ve fizibilite çalışmaları |
|
Düz Anlatım, Örnek Olay / Olgu |
|
12 |
İşletmelerin büyüklüklerine,pazar alanlarına göre sınıflandırılması |
|
Düz Anlatım, Örnek Olay / Olgu |
|
13 |
İşletmelerin mülkiyet ve hukuki durumlarına göre sınıflandırılması |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
İşletmelerde kapasite kullanımı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
FİNAL |
|
|
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dinçer,Ö.,Fidan,Y.(1999)İşletme Yönetimine Giriş(4.Baskı).Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.İstanbul
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları
Taslak,S.,Kara M.(2009)İşletme Bilimine Giriş.Cantekin Matbaası.Trabzon
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
4 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
5 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
5 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
5 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
5 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
5 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
5 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
3 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
3 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
5 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
5 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
3 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|