Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İşletme Bilimine Giriş

Dersin Kodu : MHİ105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı SEÇİLKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.İşletmede yer alan temel kavramları açıklayabilmeli.
2.Kuruluş yeri seçme kriterlerini belirleyebilmeli.
3.Yönetim fonksiyonlarını tanıyabilmeli.
4.İşletme çeşitlerini sınıflandırabilmeli.
5.İşletme amaçlarının önemini kavrayabilmeli.
6.Girişimci ve yönetici kavramlarını ayırt edebilmeli.
7.İşletmenin tarihsel gelişimini açıklayabilmeli.
8.İşletme yapısını tanıyabilmeli.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İşletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak,işletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi ve işletme yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İşletmenin tanımı ve temel kavramların açıklanması Düz Anlatım, Tartışma
2 İşletmenin tarihsel gelişiminin sıralanması Düz Anlatım, Tartışma
3 İşletmelerde yönetici ve girişimci kavramlarının farkının kavratılması Düz Anlatım, Tartışma
4 İşletmelerde yer alan yönetim seviyelerinin ve işlevlerinin açıklanması Düz Anlatım, Tartışma
5 İşletmelerde yönetim fonksiyonlarının sıralanması Beyin Fırtınası, Tartışma
6 İşletmelerde yönetim fonksiyonlarının incelenmesi Beyin Fırtınası, Tartışma
7 İşletme amaçlarının özellikleri ve yapısı Düz Anlatım, Tartışma
8 Başlıca işletme amaçlarının açıklanması Düz Anlatım, Tartışma
9 VİZE
10 İşletmelerde kuruluş yeri seçimi ve kuruluş çalışmaları Düz Anlatım, Örnek Olay / Olgu
11 İşletme kuruluşunun aşamaları ve fizibilite çalışmaları Düz Anlatım, Örnek Olay / Olgu
12 İşletmelerin büyüklüklerine,pazar alanlarına göre sınıflandırılması Düz Anlatım, Örnek Olay / Olgu
13 İşletmelerin mülkiyet ve hukuki durumlarına göre sınıflandırılması Düz Anlatım, Tartışma
14 İşletmelerde kapasite kullanımı Düz Anlatım, Tartışma
15 FİNAL
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Dinçer,Ö.,Fidan,Y.(1999)İşletme Yönetimine Giriş(4.Baskı).Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.İstanbul Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları Taslak,S.,Kara M.(2009)İşletme Bilimine Giriş.Cantekin Matbaası.Trabzon


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 5
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 5
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 5
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 5
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 5
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 5
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 5
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 3
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 3
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 5
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 5
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 3
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4