|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Hukuk |
|
Dersin Kodu |
: |
MHİ103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı SEÇİLKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Hukuk ile diğer sosyal düzen kurallar arasındaki ayrımı yapar
2-Hukuk ihlalinde ne gibi yaptırımlarla karşılaşacağını bilir.
3-Hukukun yazılı kaynaklarının neler olduğunu ve nasıl hazırlandığını tanımlar.
4-Hukukun temel dallarını bilir
5-Yasama, yürütme ve yargı organlarını tanır.
6-Ceza sorumluluğunu ve ceza hukukunun genel kavramlarını açıklar.
7-Medeni hakların nasıl kullanılacağını bilir.
8-Vasiyetnameyi, mirasın nasıl paylaşılacağını açıklar .
9-Gerçek ve tüzel kişilerin hak sahibi olma ve onları kullanma ehliyetinin ne olduğunu bilir.
10- Borç doğuran işlem ve eylemleri ve hukuki sorumluluğu tarif eder.
11-Türk yargı sistemindeki mahkemeleri tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı , öğrencilere hukukun temel kavram ve kurumlarını tanıtmak ve hem güncel yaşamda hem de almakta oldukları eğitimin çeşitli yerlerinde karşılaştıkları kavramların içeriği hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Diğer yandan bundan sonraki dönemlerde alacakları hukuk derslerinin de alt yapısını hazırlamak amacı taşımaktadır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal düzen kuralları ve hukukun farkı |
|
DÜZ ANLATIM |
|
2 |
Hukuki yaptırım türleri |
|
DÜZ ANLATIM |
|
3 |
Normlar;Anayasa,kanun,KHK,tüzük,yönetmelik,uluslararası anl. |
|
DÜZ ANLATIM |
|
4 |
Hak,hakkın türleri |
|
DÜZ ANLATIM |
|
5 |
Hukukun dalları;kamu hukuku özel hukuk ayrımı |
|
DÜZ ANLATIM |
|
6 |
Kamu hukuku dalları;anayasa hukuku, idare hukuku |
|
DÜZ ANLATIM |
|
7 |
insan hakları |
|
DÜZ ANLATIM |
|
8 |
VİZE SINAVI |
|
|
|
9 |
Ceza hukuku, vergi hukuku |
|
DÜZ ANLATIM |
|
10 |
Özel hukukun dalları;medeni hukuk |
|
DÜZ ANLATIM |
|
11 |
Dürüstlük kuralı, hak ve fiil ehliyeti |
|
DÜZ ANLATIM |
|
12 |
Eşya hukuku, miras hukuku, borçlar hukuku |
|
DÜZ ANLATIM |
|
13 |
Ticaret hukuku, ticaret şirketleri |
|
DÜZ ANLATIM |
|
14 |
Yargılama hukuku, mahkemeler |
|
DÜZ ANLATIM |
|
15 |
FİNAL SINAVLARI |
|
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVLARI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Prof. Dr. Turgut AKINTÜRK, Hukuka Giriş, Anadolu Üniversitesi.
1982 Anayasası, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
5 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
5 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
5 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
5 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
5 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
5 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
5 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
3 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
5 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
5 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
5 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
5 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|