Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Ekonomi

Dersin Kodu : MHİ101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı GİZEMKOCABAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İktisat biliminin temel kavramlarını açıklar.
Arz telep ve esneklik konularını açıklar.
Firma üretim süreci ve maliyetlerini tanır.
Tam ve eksik rekabet piyasalarının özelliklerini ayırt eder.
Makro iktisadın ilgi alanına giren temel konuları açıklar.
Milli gelir hesaplama yöntemleri arasındaki farklılıkları ayırt eder.
Milli gelir ölçümlerindeki yetersizlikleri açıklar.
Tüketim, tasarruf, yatırım, kamu harcaması, net ihracat fonksiyonlarını kullanarak toplam harcamalar fonksiyonunu açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel ekonomi bilgisi yaşanan iktisadi gelişmeleri açıklamamızı sağlayacak olanakları bize sunmakradır. Bu nedenle dersin amacı iktisat hakkındaki temel bilgi beceri ve analiz yöntemlerinin kazandırılmasıdır. Bu dersin sonunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenmektedir.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı Düz Anlatım, Tartışma
2 İktisadın tanımı ve temel kavramları Düz Anlatım, Tartışma
3 Kıtlık, tercih ve fayda Düz Anlatım, Tartışma
4 Arz, talep ve piyasa dengesi Düz Anlatım, Tartışma
5 Esneklik Düz Anlatım, Tartışma
6 Üretim ve Maliyetler Düz Anlatım, Tartışma
7 Tam rekabet piyasası Düz Anlatım, Tartışma
8 VİZE
9 Eksik rekabet piyasaları Düz Anlatım, Tartışma
10 Mikro iktisattan makro iktisada geçiş Düz Anlatım, Tartışma
11 Milli hasılanın belirlenmesi Düz Anlatım, Tartışma
12 Milli gelir muhasebesi Düz Anlatım, Tartışma
13 Makro ekonomik denge Düz Anlatım, Tartışma
14 Makro ekonomik denge Düz Anlatım, Tartışma
15 FİNAL
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), İktisada Giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Kitabın internet adresi http://yunusemre.anadolu.edu.tr/Dersler/Ders.aspx?dersKodu=1005
Diğer Kaynaklar  Yunus Emre E-öğrenme Portalı: www.yunusemre.anadolu.edu.tr Türkiye İstatistik Kurumu www.tuik.gov.tr Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası web sitesi www.tcmb.gov.tr Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu web sitesi www.bddk.org.tr Türkiye Bankalar Birliği web sitesi www.tbb.org.tr Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu web sitesi www.tmsf.org.tr


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 3
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 0
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 0
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 1
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 1
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 1
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 0
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 0
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 1
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 0
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 0
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 1
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 0
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3