|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce II |
|
Dersin Kodu |
: |
İN-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ALİ BÜYÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Yön sorar, yön tarif eder.
2- Tercih yapar, tercih sorar.
3- Bir işlemin(işin) nasıl yapıldığını sorar, anlatır.
4- Bir ürünün, avantajı, alanı ile ilgili kıyaslamalar yapar.
5- Gelecekten bahseder, gelecekle ilgili tahminlerde bulunur.
6- İhtimallerden, tahminlerden bahseder.
7- Bir durumu(işi) edilgen yapı kullanarak ifade eder.
8- Geçmişte olmuş, ancak etkisi hala devam eden eylemleri ifade eder.
9- Bir işin amacını(işlevini) açıklar.
10- Sebep- sonuç sorar ve ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabanıcı dilde yazı ve söz ile anlatılmak isteneni doğru olarak anlayabilmek, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmek, anlatılmak isteneni anlaşılır bir şekilde ifade etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Adverbs of location, noun clauses |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
2 |
Prefer, would rather |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
3 |
Adverbs of manner / Adverbial Clauses of Manner |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
4 |
Comparative / Superlative forms |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
5 |
Will / Going to |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
6 |
Possible / probable / modal verbs( may, might, can, could, must) With present progressive and past forms |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
7 |
Passiye voice (presen, past, future, modals) |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
Present perfect tense(affirmative, negative, interrogative forms)/ just, already, yet, still, since, for, ever, never. |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
10 |
Adverbial clauses of purpose ( so that, in order to, so as to, to) |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
11 |
The same as / different from |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
12 |
Adverbial clauses of reason( because, since, as, due to, owing to, because of, on the ground of …) |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
13 |
Adverbial clauses of result( so, therefore;, that s why, so …that, such…, that) |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
14 |
Relative clauses: a) Subjective case, b) Objective case c) Possesive case |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The English Grammar Through Graded Exercies: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN
Living Sentence Patterns in English: Faruk ŞENTÜRK
The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
English For Secretaries: Şevket Serdar TÜRET
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
0 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
0 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
5 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|