|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce I |
|
Dersin Kodu |
: |
İN*101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ALİ BÜYÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- İş ortamında selamlaşır, hatır sorar, kendini tanıtır, bir üçüncü şahsı tanıştırır.
2- Emir verir, rica ve istekte bulunur, iş ortamında kişilerle ilgili bilgi almak için sorular sorar, sorulara cevap verir.
3- İşe girmek için yapılan görüşmelerde kendisi ile ilgili istenilen bilgileri verir.
4- Önerilerde bulunur, önerilere cevap verir.
5- Problem sorar. Bütün sorulara cevap verir.
6- Zaman ve yer sorar; bu tür sorulara cevap verir.
7- Miktar ve sayı sorar, miktar ve sayı bildirir.
8- Telefonla konuşma tekniğini bilir.
9- Devam etmekte olan bir işle ilgili bilgi verir, sorular sorar.
10- Gereklilik, tavsiye bildiren ifadeler kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabanıcı dilde yazı ve söz ile anlatılmak isteneni doğru olarak anlayabilmek, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmek, anlatılmak isteneni anlaşılır bir şekilde ifade etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Present simple(to be) / subject pronouns / possessive adjectives pronouns A/an. Singular and plural nouns |
|
Anlatı |
|
2 |
Commands / object porouns / modal verbs ( can, could, will, would, may) |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
3 |
Can ( to express ability) / adjectives / adverbs. And, but, and or. Possesive nouns |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
4 |
Present simple(main verb) affirmative, negative, interrogative forms |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
5 |
Let´s………/ Shall we….? Why don´t we……? How about…..? |
|
|
|
6 |
What´s the matter? / What´s the matter with………….? |
|
|
|
7 |
Ordinal numbers / prepositions of location / time expressions / Adverbs of quantity(any, some, only a little, anly a few, …) |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
countable-uncountable nouns / How many - How much…….? |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
10 |
Would like / Would like to ….. / Would you like me to ……..? |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
11 |
Present progressive (affirmative, netive, interrgative forms) |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
12 |
Present progressive (for future meaning) |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
13 |
Must / have to / need / should / ought to |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
14 |
Past verb to be |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
15 |
Past main verbs |
|
Anlatı, Soru- Cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
English For Secretaries: Şevket Serdar TÜRET
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
0 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
0 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
5 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 55 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|