|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
A. Ilk. Ve Ink. Tarıhı II |
|
Dersin Kodu |
: |
AI 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı FAHRETTİNTAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Türk İnkılabının tarihi kökenine inenerek Atatürk İnkılaplarına sahip çıkar 2- Atatürk İlke ve İnkılaplarının hangi şartlarda oluşturulduğunu öğrenir. 3- Türk Tarihinden ve Türk Milli Mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar 4- Cumhuriyete, Laikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak bu tehditler karşısında uyanık olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk gençliğini, türk kültürünün ve milli değerlerinin bilincinde Türkiye Cumhuriyetinin bir ferdi olarak devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen türk devletinin ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olduğuna inanan Atatürk İlkelerini Yürekten anlayan ve içtenlikle benimseyen bu değerlerden aldığı güçle vatanına, milletine ve bayrağına yararlı olmaya çalışan bireyler olarak yetiştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk İnkılap Hareketleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Siyasal Alanda Yapılan İnkılaplar |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Çok Partili Rejim Denemeleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Hukuk alanında Yapılan Yenilikler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Atatürk Dönemi Dış Politika Olayları |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Atatürk İlkeleri; Cumhuriyetçilik |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Atatürk İlkeleri; Milleyitçelik |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Atatürk İlkeleri; Halkçılık |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Atatürk İlkeleri; Laiklik |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Atatürk İlkeleri; Devletçilik, İnkılapçılık |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2006 ABP Yayınevi)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
1- NUTUK 2- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II YÖK Yayınları Ankara, 1997 3- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, MEB Yayınları, Ankara 2009 4- Atatürk, Gn. Kur. ATESE Bşk.lığı Yayınları, Ankara, 1980
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
0 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
0 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
5 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 55 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|