Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : A. Ilk. Ve Ink. Tarihi

Dersin Kodu : AI 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı FAHRETTİNTAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Türk inkilabının kökenine inerek Atatürk ilke ve inkilaplarının kavranmasını sağlamak.
2.Atatürk ilke ve inkilablarının hangi şartlarda olursa olsun benimsenip korunması gerekliliğini vurgulamak.
3.Türk Tarihinden ve Türk Milli Mücadelesi´nden örnekler sergileyerek şanlı tarihimizin her zaman Türk Gençliği´ne örnek olacağını kavratmak.
4.Cumhuriyete,laikliğe Türk Milleti´ne yönelik iç ve dış tehditleri kavratmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AI 101 A. Ilk. Ve Ink. Tarihi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk gençliğini, türk kültürünün ve milli değerlerinin bilincinde Türkiye Cumhuriyetinin bir ferdi olarak devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen türk devletinin ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olduğuna inanan Atatürk İlkelerini Yürekten anlayan ve içtenlikle benimseyen bu değerlerden aldığı güçle vatanına, milletine ve bayrağına yararlı olmaya çalışan bireyler olarak yetiştirmektir.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cumhuriyet Öncesi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın gerekliliğ Düz Anlatım, Tartışma
2 Türk İnkılabı öncesi gelişmeler: Avrupadaki gelişmeler; Osmanlı Devleti ve Yenilik hareketleri; Tanzimat ve Meşrutiyet denemeleri; Fikir Hareketleri Düz Anlatım, Tartışma
3 Osmanlı Devletini Yıkan Savaşlar; Trablusgarp, Balkan ve I.Dünya Savaşı Düz Anlatım, Tartışma
4 Mondros Mütarekesi Düz Anlatım, Tartışma
5 Amasya genelgesi Erzurum ve Sivas Kongreleri Düz Anlatım, Tartışma
6 Misak-ı Milli Düz Anlatım, Tartışma
7 TBMM nin açılması Düz Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Kuva-i Milliye Cepheleri Düz Anlatım, Tartışma
10 Sevr Antlaşması ve tepkiler Düz Anlatım, Tartışma
11 Düzenli ordu dönemi, İnönü Savaşları, Londra Konferansı Düz Anlatım, Tartışma
12 Sakarya Muharebesi, Büyük Taarruz Düz Anlatım, Tartışma
13 Milli Mücadele döneminde dış politika,Mudanya Ateşkes Antlaşması Düz Anlatım, Tartışma
14 Saltanatın Kaldırılması ve Lozan Barış Antlaşması Düz Anlatım, Tartışma
15 Yıl Sonu Sınavı
16/17 Yıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2006 ABP Yayınevi)
Diğer Kaynaklar  1- NUTUK 2- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II YÖK Yayınları Ankara, 1997 3- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, MEB Yayınları, Ankara 2009 4- Atatürk, Gn. Kur. ATESE Bşk.lığı Yayınları, Ankara, 1980


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 0
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 0
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 0
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 0
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 0
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 0
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 0
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 0
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 0
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 0
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 0
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 0
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 5
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 0
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 55
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.2
Dersin AKTS Kredisi: 2