Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Dili

Dersin Kodu : TD 104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci 1. Türkçedeki sözcüklerin yapı özelliklerini, ek-kök-gövde kavramlarını açıklar.
2. Yapım ve çekim eklerinin işlevlerini kavrar, örnekler verir.
3. Cümlenin öğelerini kavrar, cümlede görevli sözcükler arasındaki anlamsal ve yapısal ilişkiyi açıklar.
4. Cümle türlerini bilir, aralarındaki farkları açıklar.
5. Sözlü ve yazılı anlatımda sık karşılaşılan anlatım bozukluklarını görür, gerekli düzeltmeleri yapar.
6. Kompozisyon kavramını açıklar ve her kompozisyon kurallarına uygun yazar ve konuşur.
7. Anlatım türlerini bilir, örnek anlatımlar üzerinde bunları tespit eder ve örnekler sunar.
8. Anlatım türleri ve teknikleriyle ilgili ayrıntıların farkına varır, örnekleri teorik bilgilerle açıklar.
9. Düşünce yazıları hakkında bilgi verir, örnek düşünce yazıları kaleme alır.
10. Sözlü anlatım türlerini bilir ve aralarındaki farkları tespit eder. Örnek konuşmalar hazırlar.
11. Duygu ve düşüncelerini doğru ve etkili bir biçimde yazıyla ifade eder.
12. Duygu ve düşüncelerini doğru ve etkili bir biçimde konuşarak ifade eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, Türkçenin yapısal va anlamsal özelliklerini tespit ettirmek, sözlü ve yazılı anlatım türlerini tespit ettirmek ve kullandırmak.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkçenin Yapı Özellikleri: Çekim Ekleri Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Türkçenin Yapı Özellikleri: Yapım Ekleri Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Türkçede Cümle Kuruluşu ve Cümlede Görevli Öğeler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Cümle Türleri ve Özellikleri Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Anlatım Bozuklukları: Yapısal Bozukluklar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Anlatım Bozuklukları: Anlamsal Bozukluklar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Kompozisyon Bilgileri Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara sınav Ara sınav
9 Anlatım Teknikleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları: Teorik Bilgi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Anlatım Teknikleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları: Uygulamalar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Düşünce Yazıları: Teorik Bilgi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Düşünce Yazıları: Uygulamalar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Sözlü Anlatım Türleri: Teorik Bilgi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Sözlü Anlatım Türleri: Uygulamalar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Türk ve Dünya Edebiyatından Seçilen Örnek Metinlerin Değerlendirilmesi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım , Yazar: Nurettin Demir, Emine Yılmaz
 Türk Dili Dil ve Anlatım, Yazar: Atilla Özkırımlı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 0
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 0
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 0
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 0
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 0
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 0
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 0
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 0
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 0
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 2
11 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
12 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 0
13 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
14 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 0
15 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 0
16 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 30
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.2
Dersin AKTS Kredisi: 1