|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Dili |
|
Dersin Kodu |
: |
TD 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi tamamlayan bir öğrenci,
1. Dilin birey için önemini kavrar. 2. Dilin toplum için önemini kavrar. 3. Kültürün temel unsurlarını bilerek dille olan ilişkisini açıklar.
4. Ana dili, ortak dil, konuşma dili, yazı dili, edebi dil, lehçe ve ağız gibi kavramları doğru kullanır.
5. Dil mantığını, dünyadaki dillerin oluşum evresini açıklar.
6. Türkçenin bu diller arasındaki yerini açıklar.
7. Türkçenin tarihi gelişimini açıklar.
8. Dil Devrimi´nin Türkçenin tarihi gelişiminde nasıl bir işleve sahip olduğunu anlatır.
9. Türkçenin ses yapısını ve bu yapının gerektirdiği ses olaylarını yazılı ve sözlü olarak doğru kullanır.
10. Yazım kurallarına uyar.
11. Noktalama işaretlerini doğru kullanır.
12. Yazışma kurallarını bilir ve örnekler sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkçenin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavratarak dilin önemini aşılamak, yazışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları kavratmak, dil ve edebiyat incelemelerrinde istatistiksel yöntemlerin yorumlanmasını kavratmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dilin tanımı, birey ve toplum için önemi |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Dil ile kültür ilişkisi |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Dilin Türleri |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Dillerin doğuşu ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Türkçenin gelişimi ve tarihi evreleri |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Türkiye Türkçesi |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Ses Bilgisi |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
Ara sınav |
|
9 |
Ses Olayları |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Ses Olayları |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Yazım Kuralları |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Yazım Kuralları |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Noktalama İşaretleri |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Yazışmalar |
|
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Yazışma Uygulamaları ve değerlendirmeleri |
|
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım , Yazar: Nurettin Demir, Emine Yılmaz
Türk Dili Dil ve Anlatım, Yazar: Atilla Özkırımlı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
0 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
1 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
0 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
0 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
0 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
0 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
0 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
3 |
|
11 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
12 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
0 |
|
13 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
14 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
0 |
|
15 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
16 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 39 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|