|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik İçin Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
MAT232 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ağırlık merkezini ve eylemsizlik momentini hesaplar. Bir bölge üzerindeki integrali tanımlar Üç katlı integralleri silindirik ve küresel koordinatları kullanarak çözer Verilen bir integrali eliptik integral olarak ifade eder İntegral hesaplamalarında vektör kavramını kullanır. Green teoremini uygular Diverjans teoremini öğrenir Diferansiyel denklem çeşitlerini tanır Verilen bir diferansiyel denklemin tipini belirler Verilen bir diferansiyel denklemi uygun metod kullarak çözer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye iki katlı, üç katlı ve çizgisel integralleri tanıtıp diferansiyel denklemlerin ne anlama geldiğini öğretmek. Bu kavramların uygulamalarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ağırlık merkezi ve eylemsizlik momenti,uzayda bir bölge üzerinde integraller, Eliptik integraller, Vektör integral hesabı, Eğri integral, Diverjans Teoremi, Green Teoremi, Diferansiyel denklemler, Birinci dereceden diferansiyel denklemler, Homogen diferansiyel denklemler, Tam Difereansiyel Denklemler, Lineer Diferansiyel denklemler, Bernoulli Diferansiyel denklemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi ek bina derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ağırlık merkezi ve eylemsizlik momenti |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
2 |
Uzayda bir bölge üzerinde integraller. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
3 |
Üç katlı integrallerde silindirik ve küresel koordinatlar. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
Eliptik integraller. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
Vektör integral hesabı. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
6 |
Eğrisel integral, düzlemde Green teoremi. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Diverjans Teoremi |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Ara sınav |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
9 |
Diferansiyel denklemlerle ilgili temel tanımlar |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Birinci mertebeden diferansiyel denklemler. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Homojen diferansiyel denklemler. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Tam diferansiyel denklemler. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Lineer diferansiyel denklemler |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Bernoulli, Riccatti, Clairout diferansiyel denklemler. |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Yüksek basamaktan lineer diferansiyel denklemler |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Theory and Problems of Differential Equations, Ayres F. JR.,Schaum´s Outline series,1972
Öztunç K., Yüksek Matematik ,Cilt 1,2, İrem Yayınları,1975
F.Akdeniz, Ünlü Y., Dönmez D. Analize Giriş ,Vol. 2, Nobel Kitabevi,2006.
Calculus with Analytic Geometry,Silverman R.A.,Prentice Hall Inc.,London.,1985
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
0 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
2 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
0 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
0 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
0 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
5 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
3 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
4 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
0 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
4 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
2 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|