|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Web Programlama |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB443 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman YOLDAŞ ERDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Web programlamanın temel kavramlarını açıklayabilme İstemci taraflı teknolojileri özetleyebilme Sunucu taraflı teknolojileri özetleyebilme Webte kullanılan protokol ve sistemleri tanımlayabilme JavaScript ile istemci taraflı, asp.net ile sunucu taraflı betikler gerçekleştirebilme Etkileşimli bir web sitesi geliştirebilme Veritabanından veri alıp web sitesinde gösterebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ENF141 Temel Bilgi Teknolojileri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere web programlamanın temel kavramlarını anlatmaktır. Bu ders World Wide Web için giriş düzeyinde bir derstir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Internet için bilgisayar programlamaya giriş, sunucu-taraflı programlama ilkeleri, İşaretleme (HTML, CSS, XHTML, XML) ve betik (PHP, JavaScript, Perl) dilleri, Sunucu taraflı teknolojileri (PHP, C#, Java, Python, Ruby), Web sunucuları ve uygulama sunucuları, veritabanlarıyla etkileşim (SQL, MySQL, PostgreSQL, JDBC), Yeni web teknolojileri (Web Hizmetleri, Ajax, ROR, Django). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Ek Bina Lab |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar ağları, istemci-sunucu bilgisayar mimarisi, web sitesi, web sayfası, html dosya, asp dosya, web programlama kavramlarının tanıtılması ve we |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
2 |
Web sunucu bilgisayarın oluşturulması, web sitesinin kurulması ve özelliklerinin düzenlenmesi. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
3 |
HTML kod ile web sayfası oluşturulması ve web sitesine yerleştirilmesi. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
4 |
Web sayfasında Java script kullanılması . Java script dilinin özelliklerinin, yapısının, girdi çıktı işlemlerinin öğrenilmesi. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
5 |
CSS kavramı ve giriş |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
6 |
style özelliklerini kullanarak html elemanların biçimlendirilmesi |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
7 |
ileri java script ve CSS ile örnek tasarım |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
8 |
Arasınav |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
ASP.NET programlama diline giriş. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
10 |
ASP.net programlama dilinde yanıt nesnesinin, istek nesnesinin ve sunucu nesnesinin özellikleriyle incelenmesi. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
11 |
ASP.net programlama dilinde dosya, dizin ve sürücü işlemlerinin açıklanması. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
12 |
ASP.net programlama dilinde sunucu bilgisayar üzerinde metin dosyası işlemlerinin incelenmesi. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
13 |
ASP.net programlama dilinde sununcu bilgisayar üzerinde veritabanı dosyası işlemlerinin gerçekleştirilmesi. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
14 |
ASP.net programlama dilinde SQL kullanılarak ADO ile veritabanı işlemlerinin açıklanması. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
15 |
ASP.net programlama dilinde SQL kullanılarak ADO ile veritabanı işlemlerinin açıklanması. |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kaynak okuma, bilgisayarda uygulama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Web Programming Step by Step
Marty Stepp (Author), Jessica Miller (Author), Victoria Kirst (Author)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.w3schools.com/
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
1 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
1 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
2 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
3 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
2 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
4 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
3 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
5 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
1 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
2 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
1 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
5 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
4 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|