|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matris ve vektöri kavramları |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
2 |
Matris ve vektöri kavramları , özdeğer ve özvektörler |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
3 |
Karesel formdaki matris ve vektörlerin beklenen değerleri ve varyansları |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
4 |
Bazı özel karesel formların dağılımları |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
5 |
Ki-kare dağılımı, t-dağılımı, F-dağılımı, karesel formların bağımsızlığı |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
6 |
Tam ranklı modellerin matrisel gösterimi, ve tahmin |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
7 |
Tam ranklı modellerde parametrelerin tahmin edicileri ve güven aralıkları modeldeki |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili kaynaklara çalışılır |
yazılı sınav |
|
9 |
Tam ranklı modellerde parametrelerin tahmin edicileri ve güven aralıkları modeldeki |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
10 |
Tam ranklı modellerde hipotez testi |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
11 |
Tam ranklı olmayan modellerde parametrelerim tahmini ve hipotez testleri |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
12 |
Tam ranklı olmayan modellerde yeniden parametrelendirme |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
13 |
Tam ranklı olmayan modellerde test edilebilir hipotezler |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
14 |
Tam ranklı olmayan modellerde tahmin ve güven aralıkları |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
15 |
Tam ranklı olmayan modellerde tahmin ve güven aralıkları |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Düz anlatım, tartışma ve problem çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
İlgili kaynaklara çalışılır |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
4 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
4 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
1 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
0 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
0 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
3 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
0 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
0 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
4 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
0 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
2 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
5 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
2 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|