Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Örnekleme Ve Anket Tasarımı

Dersin Kodu : İSB313

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel örnekleme kavramları ve kullanım alanları bilgisine sahiptir.
Örnekleme yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
Uygulama problemleri çözme teknikleri bilgisine sahiptir.
Basit rassal örnekleme bilir ve uygular.
Tabakalı rassal örnekleme yapar.
Araştırma teknikleri kullanarak basit araştırmalar yapar.
Anket düzenleme temellerini bilir ve uygular.
Örneklemenin temel prensiplerini ifade edebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : 26702 Temel İstatistik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kategorik verileri tanımak,3 ve daha çok boyutlu tablolar, korelasyon analizi, çok boyutlu tablolar, log lineer modeller

Dersin İçeriği : Tanımlar; iki boyutlu olumsallık tabloları, üç ve daha yüksek girişli kontenjans tabloları çözümlemeleri; ilişki ölçüleri; çok boyutlu tablolar; logaritmik doğrusal modeller; lojit model; multinominal logit model; karesel tablo çözümlemeleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat fakültesi Ek bina derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel tanım ve kavramlar Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
2 Basit tesadüfi örneklemeye giriş Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
3 Basit tesadüfi örneklemenin kitle ortalaması için uygulanması Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma
4 Basit tesadüfi örneklemenin kitle oranı için uygulanması Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma
5 Tabakalı örneklemeye giriş Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
6 Tabakalı örneklemenin kitle ortalaması için uygulanması Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma
7 Tabakalı örneklemenin kitle oranı için uygulanması Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma
8 Ara sınav Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir Yazılı sınav
9 Kademeli örneklemeye giriş Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
10 Tek kademeli örnekleme yöntemleri Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
11 Tek kademeli örnekleme yönteminin kitle ortalaması ve oranı için uygulanması Kaynak okuma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü
12 Anket yöntemleri, avantajları ve dejavantajları Kaynak okuma ,projeye hazırlanma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma
13 Anketlerin kullanım alanları ve öğrenci projelerinin sunumları Kaynak okuma ,projeye hazırlanma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma,sunum
14 Anketin başlıca basamakları ve öğrenci projelerinin sunumları Kaynak okuma ,projeye hazırlanma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma, sunum
15 Anket sonuçlarının bilgisayarda kodlanması ve öğrenci projelerinin sunumları Kaynak okuma ,projeye hazırlanma Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma, sunum
16/17 Final Sınavı Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Örnekleme, Serper Ö, Aytaç M., Ezgi Kitabevi, 2000
 Örnekleme Kuramı, Çıngı H., Ankara, Erk Yayıncılık, 2009.
 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Balcı A., Pegem Yayıncılık, 2007.
 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Altunışık R. ve Ark., Sakarya Kitabevi, 2002
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 5 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 0
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 0
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 0
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 1
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 0
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 0
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 4
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 5
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 2
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 3
11 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 3
12 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
13 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 4
14 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
15 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 3
16 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 0
17 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6