|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örnekleme Ve Anket Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB313 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel örnekleme kavramları ve kullanım alanları bilgisine sahiptir. Örnekleme yöntemlerinin bilgisine sahiptir. Uygulama problemleri çözme teknikleri bilgisine sahiptir. Basit rassal örnekleme bilir ve uygular. Tabakalı rassal örnekleme yapar.
Araştırma teknikleri kullanarak basit araştırmalar yapar. Anket düzenleme temellerini bilir ve uygular. Örneklemenin temel prensiplerini ifade edebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
26702 Temel İstatistik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kategorik verileri tanımak,3 ve daha çok boyutlu tablolar, korelasyon analizi, çok boyutlu tablolar, log lineer modeller |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanımlar; iki boyutlu olumsallık tabloları, üç ve daha yüksek girişli kontenjans tabloları çözümlemeleri; ilişki ölçüleri; çok boyutlu tablolar; logaritmik doğrusal modeller; lojit model; multinominal logit model; karesel tablo çözümlemeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat fakültesi Ek bina derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel tanım ve kavramlar |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
2 |
Basit tesadüfi örneklemeye giriş |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
3 |
Basit tesadüfi örneklemenin kitle ortalaması için uygulanması |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma |
|
4 |
Basit tesadüfi örneklemenin kitle oranı için uygulanması |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma |
|
5 |
Tabakalı örneklemeye giriş |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
6 |
Tabakalı örneklemenin kitle ortalaması için uygulanması |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma |
|
7 |
Tabakalı örneklemenin kitle oranı için uygulanması |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kademeli örneklemeye giriş |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
10 |
Tek kademeli örnekleme yöntemleri |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
11 |
Tek kademeli örnekleme yönteminin kitle ortalaması ve oranı için uygulanması |
Kaynak okuma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü |
|
12 |
Anket yöntemleri, avantajları ve dejavantajları
|
Kaynak okuma ,projeye hazırlanma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma |
|
13 |
Anketlerin kullanım alanları ve
öğrenci projelerinin sunumları |
Kaynak okuma ,projeye hazırlanma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma,sunum |
|
14 |
Anketin başlıca basamakları ve
öğrenci projelerinin sunumları |
Kaynak okuma ,projeye hazırlanma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma, sunum |
|
15 |
Anket sonuçlarının bilgisayarda kodlanması ve
öğrenci projelerinin sunumları |
Kaynak okuma ,projeye hazırlanma |
Sınıfta yüz yüze anlatma tekniği,tartışma, sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Örnekleme, Serper Ö, Aytaç M., Ezgi Kitabevi, 2000
Örnekleme Kuramı, Çıngı H., Ankara, Erk Yayıncılık, 2009.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Balcı A., Pegem Yayıncılık, 2007.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Altunışık R. ve Ark., Sakarya Kitabevi, 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
0 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
0 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
1 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
0 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
0 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
4 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
5 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
3 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
3 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
3 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
4 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
3 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|