|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Programlama 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB244 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERKAN KAYNAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
C dilinde karar yapılarını kullanabilecektir. C dilinde döngü yapılarını kullanabilecektir. C dilinde dizileri kullanabilecek, arama ve sıralama işlemleri yapabilecektir. C dilinde String sınıfını ve metodlarını kullanabilecektir. C dili ile dosya ve klasör işlemlerini yapabilecektir. C dili ile metin dosyalarına veri yazıp okuyabilecektir. C dili ile grafik işlemleri yapabilecektir. Ekranda grafikler animasyonlar oluşturabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenci C dilini kullanarak matematiksel problemleri çözebilecektir. Metin dosyaları kullanarak veri saklama ve işleme yapabilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
C programlama dilini kullanarak program geliştirebilme. C programlama dilinde hata ayıklama. Dosya sistemini kullanabilme. Metin dosyaları ile veri işlemleri yapabilme. Hazırlanan programları derleyip dağıtabilme.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri ve bilgisayar labaratuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Operatörler |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
2 |
Karar yapıları (If, Else If, Swtich) |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
3 |
Döngüler (for ,while) |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
4 |
Diziler |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
5 |
Arama ve sıralama algoritmaları |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
6 |
Tür dönüşümleri |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
7 |
Alt programlar. |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
8 |
Arasınav |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Bilgisayada proje hazırlama. |
|
9 |
İşletims sitemi komutları. Dosya ve dizin işlemleri. |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
10 |
Metin dosyalarını açmak. Metin dosyalarından veri okumak. |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
11 |
Metin dosyalarına veri yazmak. |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
12 |
Allegro grafik ve oyun kütüphanesi tanıtımı. |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
13 |
Grafik oluşturma. Ekranda bitmap resimlerin gösterimi. |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
14 |
Ekranda basit animasyonları oluşturma |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
15 |
Örnek Projeler |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Bilgisayada proje hazırlama. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Brian W. Kernighan , Dennis M. Ritchie, C Programming Language (2nd Edition)
Brian W. Kernighan , Dennis M. Ritchie, C Programlama Dili, Sistem Yayıncılık
Stephen G. Kochan, Programming in C (3rd Edition)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
1 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
1 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
2 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
3 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
1 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
4 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
3 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
5 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
1 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
2 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
1 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
5 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
4 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
2 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|