Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Programlama 1

Dersin Kodu : İSB243

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ERKAN KAYNAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilecektir
belirli bir matematiksel problemin verilen bir çözüm yöntemini bir algoritma biçiminde ifade ederek akış diyagramını oluşturabilecektir,
C programlama dilindeki döngüleri, dizileri, fonksiyonları ve yapıları kullanarak program yazabilecektir,
basit algoritmaları C programlama dili ile kodlayabilecektir,
basit problemleri çözmek üzere C programları tasarlayabilecektir,
program geliştirmede genel programlama stillerini kullanabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı öğrenciye modern (nesne tabanlı) programlamanın tasarım, gerçekleştirme, belgelendirme, test etme, hataları ayıklama gibi genel prensiplerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Yazılım kavramı ve sınıflandırılmaları. Programlama tanımı ve programlama dilleri. Programlama dillerinin sınıflandırılması. Algoritma, akış şeması, derleyici ve yorumlayıcı kavramları. Yazılım geliştirme aşamaları. Hata yakalama ve ayıklama. Algoritmalar ve akış şemaları oluşturabilme. Aritmetik ve mantıksal ifadeler. Değişken ve dizi kavramları. Algoritma çalıştırma. C diline giriş. Dev C++ programı ve kullanılması. Atom, Nesne, ifade kavramları. C de genel yazım kuralları ve fonksyionlar.Değişkenler, sabitler ve operatörler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte dersllikleri ve bilgisayar labaratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Programlamaya giriş Kaynak okuma Düz Anlatım
2 Algoritma, akış şeması, derleyici ve yorumlayıcı kavramları. Yazılım geliştirme aşamaları. Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme
3 Algoritma kavramının ayrıntılı incelemesi Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme
4 Akış Diyagramları , Algoritmalar ve akış diyagramları : örnekler Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme
5 Sözlüksel elemanlar, operatörler ve C sistemi; Temel veri tipleri; Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme
6 Dev C++ programının kurulumu ve kullanımı. Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
7 Akış kontrolü – Kısım I: G/Ç işlemleri;operatörler, ifadeler ve ikili cebir kavramları; if, ifelse ve switch komutları; Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
8 Arasınav anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav
9 Akış kontrolü – Kısım III: Döngüler - for, while, dowhile, break, continue ve goto komutları; Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
10 Akış kontrolü – Kısım IV: Döngü kırma komutları – break and continue Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
11 Fonksiyonlar – Kısım I: Genel kavram; bildirim, tanımlama, imza, ön ürün, başlatma, başlık kavramları, geri dönüş komutları; Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
12 Fonksiyonlar – Kısım II: Değer ile çağırma, kapsam Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
13 Fonksiyonlar – Kısım III: Referans ile çağırma, özyineleme kavramları, özyinelemeli fonksiyonlar; Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
14 Fonksiyonlar – Kısım IV: Aşırı yükleme kavramı ve aşırı yüklenmiş fonksiyonlar Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
15 Örnek projeler. Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
16/17 Final Sınavı anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Bilgisayarda proje hazırlama.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık
 Stephen G. Kochan, Programming In C (3rd Edition)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 2
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 2
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 5
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 2
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 1
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 3
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 3
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 5
11 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 0
12 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
13 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 2
14 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 1
15 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 5
16 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 4
17 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 2
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5