Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ELA GÜRSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Can understand and use familiar daily expressions and very basic phrases
can introduce himself to others
can ask/ answer questions about personal details such as where a person lives, people he / she knows, and things he / she has.
can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly.
Can understand sentences and frequently used expresions related to areas of immediate relevance
can exchange info on familiar or routine matters
can describe his background in simple terms

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ogrencilerin temel İngilizce gramerini ogrenmesi

Dersin İçeriği : Temel İngilizce gramer konulari ve basit konusma kaliplari

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries yok Translation and Communicative Method
2 Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
3 Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
4 Talking about a holiday- a, an, any, some önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
5 Talking about possessions-have/has got önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
6 Talking about sports you like/hate-verb + -ing önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
7 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
8 Midterm test (visa) önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
9 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
10 Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
11 Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
12 Simple Past Tense önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
13 Simple Past Tense önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
14 Simple Past Tense önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
15 Revision Onceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method
16/17 Final exam önceki konuları gözden gecirme Translation and Communicative Method


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DERS KİTABİ :LANGUAGE TO GO SEVİYE :ELEMENTARY (FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) YAZARLAR :SIMON LE MAISTRE & CARINA LEWIS YAYINEVİ :PEARSON LONGMAN
 
 Tom Hutchinson, English for life, Oxford
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 0
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 0
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 0
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 0
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 0
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 0
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 0
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 0
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 2
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 3
11 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 0
12 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
13 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 0
14 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
15 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 0
16 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 0
17 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 0
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2