|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atatürk İlk. Ve İnk. Tarihi II |
|
Dersin Kodu |
: |
Aİ 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MEVHİBE SAVAŞ ŞAHBAZ Okutman MEVHİBE SAVAŞ ŞAHBAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Yeni Türkiye devletinin kuruluş sürecini bilir 2) Atatürk döneminde yapılan devrim ve reformları bilir 3) Atatürk’ün temel ve bütünleyici ilkelerini bilir 4) Atatürk döneminde yaşanan içerde ve dışarıda yaşanan siyasi, ekonomik, askeri, kültürel, teknolojik gelişmeleri bilir 5) Atatürk dönemimde Türkiye’nin dış politikasının temel ilkelerini bilir 6) İsmet İnönü döneminde Türkiye’de siyasi, ekonomik, sosyal, askeri vb. gelişmeleri bilir 7) II. Dünya savaşı sırasında ve Soğuk savaş döneminde yaşanan gelişmeleri bilir 8) Demokrat Parti döneminde (1950-1960) yaşanan iç ve dış gelişmeleri bilir 9) 1960’tan günümüze kadar içerde ve dışarıda yaşanan belli başlı siyasi, ekonomik, toplumsal vb gelişmeleri ana hatlarıyla bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yeni Türk Devletinin kuruluş sürecini kavratmak, Atatürk devrim ve ilkeleri, Atatürkçülük, Türkiye Cumhuriyeti hakkında bilgilendirmek, öğrencilerin Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş değerlere sahip, ülke ve dünya gerçeklerini kavrayabilecek şekilde yetişmelerini sağlamak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk İnkılabının Stratejisi |
|
Düz anlatım ve Tartışma |
|
2 |
Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar |
|
Düz anlatım ve Tartışma |
|
3 |
Atatürk Dönemi Çok Partili Yaşama Geçiş Denemeleri |
|
Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Hukuk Alanda Yapılan İnkılâplar |
|
Gösterim, Düz anlatım |
|
5 |
Eğitim ve Kültür Alanda Yapılan İnkılâplar |
|
Gösterim, Düz anlatım |
|
6 |
Ekonomik Alanda Yapılan İnkılâplar |
|
Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
7 |
Sosyal ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılâplar |
|
Grup çalışması, Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Atatürk İlkeleri-Temel İlkeler: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
|
Grup çalışması, Düz anlatım |
|
10 |
Atatürk İlkeleri-Temel İlkeler: Devletçilik, Laiklik, İnkılâpçılık |
|
Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Atatürk İlkeleri-Bütünleyici İlkeler |
|
Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Atatürk Dönemi Türk Dış Polittikası 1923-1938 |
|
Gösterim,Grup çalışması, anlatım |
|
13 |
Atatürk Sonrası Türkiyenin İç ve Dış Politikası |
|
Gösterim,Grup çalışması, anlatım |
|
14 |
Jeopolitik Kavram |
|
Grup çalışması, Düz anlatım |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi YÖK yay. Nutuk, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Okutman Yay. Yakın Dönem Türk Politik Tarihi Anı Yay. Öğretim Elemanının Ders Notları. Üçüncü Meşrutiyet. Mahmut Goloğlu. İşbankası Yay. Devrimler ve Tepkiler. Mahmut Goloğlu. İşbankası Yay. Türk Dış Politikasının Analizi. Faruk Sönmezoğlu. Der Yay. Şark Meselesi, İnkansa Yay. 3. Baskı Ankara 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.ataturk.cukurova.edu.tr
www.ataturk.net
www.atam.gov.tr
www.meb.gov.tr/ataturk.html
www.sadikcan.com
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
2 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
5 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
1 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
3 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
2 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
4 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
4 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
3 |
|
11 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
4 |
|
12 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
3 |
|
13 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
4 |
|
14 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
3 |
|
15 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
3 |
|
16 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 51 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|