Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atatürk İlk. Ve İnk. Tari

Dersin Kodu : AI 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MEVHİBE SAVAŞ ŞAHBAZ
Okutman MEVHİBE SAVAŞ ŞAHBAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Osmanlı devletinin yıkılışının iç ve dış yıkılış sebeplerini bilir
2) Osmanlı devletinin yıkışını durdurmak için yapılan reformları bilir
3) 20. Yüzyılın başında dünya devletleri arasındaki siyasi, ekonomik, askeri vb çekişmeleri bilir
4) Milli mücadelenin hazırlık aşamalarını bilir
5) Yeni Türk devletinin kurtuluş ve kuruluş sürecini bilir
6) Mustafa Kemal’in devrimcilik, askeri ve liderlik özelliklerini bilir
7) Kurtuluş savaşı döneminde Türkiye’nin içinde bulunduğu siyasi, sosyal ve ekonomik durumu bilir
8) Lozan Barış Konferansı süresince Türkiye ile İtilaf Devletleri arasında yaşanan gelişmeleri bilir
9) Lozan Barışını ve önemini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yeni Türk Devletinin kuruluş sürecini kavratmak, Atatürk devrim ve ilkeleri, Atatürkçülük, Türkiye Cumhuriyeti hakkında bilgilendirmek, öğrencilerin Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş değerlere sahip, ülke ve dünya gerçeklerini kavrayabilecek şekilde yetişmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk İnkılabının niteliği ve Önemi Düz anlatım ve Tartışma
2 Türk İnkılabını Hazırlayan Nedenlere Toplu Bakış Düz anlatım ve Tartışma
3 Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler . Anlatım ve Tartışma
4 Osmanlı Devletinin Parçalanması Anlatım ve Tartışma
5 İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemalin Tutumu Gösterim, Düz anlatım
6 Mustafa Kemalin Milli Mücadelenin Lideri Haline Gelmesi Gösterim, Düz anlatım
7 Kongreler Yoluyla Milli Teşkilatlanma Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası
8 Ara sınav
9 Kuvayımilli ve Misakımilli Kararları Grup çalışması, Düz anlatım
10 Türkiye Büyük Millet Meclisinin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu Anlatım ve Tartışma
11 Milli Mücadelede Cepheler Anlatım ve Tartışma
12 Batı Cephesinde Yaşanan Askeri, Siyasi ve Diplomatik Gelişmeler Gösterim,Grup çalışması, anlatım
13 Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz Gösterim,Grup çalışması, anlatım
14 Mudanya Ateşkes Antlaşmasından Lozan Barışına Gösterim, Düz anlatım
15 Yıl Sonu Sınavı
16/17 Yıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi YÖK yay. Nutuk, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Okutman Yay. Yakın Dönem Türk Politik Tarihi Anı Yay. Öğretim Elemanının Ders Notları.
 Şark Meselesi, İnkansa Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara 2008
Diğer Kaynaklar  http://www.ataturk.cukurova.edu.tr www.ataturk.net www.atam.gov.tr www.meb.gov.tr/ataturk.html www.sadikcan.com


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 1
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 1
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 1
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 1
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 1
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 1
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 2
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 2
11 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
12 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 4
13 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 3
14 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 3
15 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 3
16 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 51
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.04
Dersin AKTS Kredisi: 2