|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atatürk İlk. Ve İnk. Tari |
|
Dersin Kodu |
: |
AI 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MEVHİBE SAVAŞ ŞAHBAZ Okutman MEVHİBE SAVAŞ ŞAHBAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Osmanlı devletinin yıkılışının iç ve dış yıkılış sebeplerini bilir 2) Osmanlı devletinin yıkışını durdurmak için yapılan reformları bilir 3) 20. Yüzyılın başında dünya devletleri arasındaki siyasi, ekonomik, askeri vb çekişmeleri bilir 4) Milli mücadelenin hazırlık aşamalarını bilir 5) Yeni Türk devletinin kurtuluş ve kuruluş sürecini bilir 6) Mustafa Kemal’in devrimcilik, askeri ve liderlik özelliklerini bilir 7) Kurtuluş savaşı döneminde Türkiye’nin içinde bulunduğu siyasi, sosyal ve ekonomik durumu bilir 8) Lozan Barış Konferansı süresince Türkiye ile İtilaf Devletleri arasında yaşanan gelişmeleri bilir 9) Lozan Barışını ve önemini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yeni Türk Devletinin kuruluş sürecini kavratmak, Atatürk devrim ve ilkeleri, Atatürkçülük, Türkiye Cumhuriyeti hakkında bilgilendirmek, öğrencilerin Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş değerlere sahip, ülke ve dünya gerçeklerini kavrayabilecek şekilde yetişmelerini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk İnkılabının niteliği ve Önemi |
|
Düz anlatım ve Tartışma |
|
2 |
Türk İnkılabını Hazırlayan Nedenlere Toplu Bakış |
|
Düz anlatım ve Tartışma |
|
3 |
Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler . |
|
Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Osmanlı Devletinin Parçalanması |
|
Anlatım ve Tartışma |
|
5 |
İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemalin Tutumu |
|
Gösterim, Düz anlatım |
|
6 |
Mustafa Kemalin Milli Mücadelenin Lideri Haline Gelmesi |
|
Gösterim, Düz anlatım |
|
7 |
Kongreler Yoluyla Milli Teşkilatlanma |
|
Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Kuvayımilli ve Misakımilli Kararları |
|
Grup çalışması, Düz anlatım |
|
10 |
Türkiye Büyük Millet Meclisinin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu |
|
Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Milli Mücadelede Cepheler |
|
Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Batı Cephesinde Yaşanan Askeri, Siyasi ve Diplomatik Gelişmeler |
|
Gösterim,Grup çalışması, anlatım |
|
13 |
Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz |
|
Gösterim,Grup çalışması, anlatım |
|
14 |
Mudanya Ateşkes Antlaşmasından Lozan Barışına |
|
Gösterim, Düz anlatım |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi YÖK yay. Nutuk, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Okutman Yay. Yakın Dönem Türk Politik Tarihi Anı Yay. Öğretim Elemanının Ders Notları.
Şark Meselesi, İnkansa Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.ataturk.cukurova.edu.tr
www.ataturk.net
www.atam.gov.tr
www.meb.gov.tr/ataturk.html
www.sadikcan.com
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
3 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
1 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
1 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
1 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
1 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
1 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
2 |
|
11 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
4 |
|
12 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
4 |
|
13 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
3 |
|
14 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
3 |
|
15 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
3 |
|
16 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 51 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|